زمینه حضور همه سلایق در انتخابات فراهم شود

همدان- ایرنا- معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات گفت: باید زمینه حضور سلایق مختلف در انتخابات فراهم شود تا انتخابات با حضور همه جریان‌های سیاسی فعال ذیل قانون اساسی، برگزار شود.

جمال عرف روز یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان اظهار داشت: جمهوری اسلامی برای انتخابات چهار رکن مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت را قائل است.

وی اضافه کرد: تاکنون به ۲۰ استان به عنوان رییس ستاد انتخابات سفر کرده و از نزدیک مسایل را بررسی، دنبال و میزان آمادگی استان ها را رصد کردم و در صورت بروز مشکل آن موارد حل و فصل شدند.

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: طبق بررسی های صورت گرفته همه استان ها از آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات پرشور در چارچوب تعریف شده نظام شامل. امنیت، مشارکت، رقابت و سلامت حداکثری برخوردار هستند و وزارت کشور از نظر برنامه به روز است.

عرف گفت: با آغاز انتخابات از ۱۰ آذر امسال، به مدت ۸۳ روز تا برگزاری انتخابات خدمت مسئولان رسیده و یکسری اقدام ها و نکاتی که برای اجرای صحیح کارها لازم است را بیان می کنیم.

وی با عنوان اینکه مشارکت مردم در انتخابات پیش رو ترجمه بین المللی خواهد داشت افزود: هر مقدار بتوان مشارکت مردم در انتخابات را افزایش داد به همان میزان توطئه هایی که دیگران تهیه و تنظم کردند را خنثی می کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور از ائمه جمعه خواست وزارت کشور را در انتخاباتی در شان و تراز جمهوری اسلامی کمک کنند.

وی گفت: وزارت کشور مجری انتخابات است و سایر دستگاه ها باید به این مجری کمک کنند که این طرح ملی به خوبی برگزار شود.  

عرف افزود: عواملی متعددی در مشارکت مردم تاثیر دارد که هر کدام وزن خود را دارند؛ رقابت جدی در عرصه انتخابات مهم است و انتظار می رود بتوان یک انتخابات رقابتی با حضور همه جریان های فعال ذیل قانون ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: ۱۱۶ حزب ملی و استانی در کشور مجوز فعالیت دارند که در این احزاب سه نگاه اصولگرا، اصلاح طلب، مستقل و اعتدال وجود دارد که باید بستری ایجاد کرد که تمامی سلایق وارد میدان شوند.

رئیس ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: آنکه انتخاب می کند مردم هستند و حضور تمامی سلایق به گرم شدن فضای پرشور انتخابات کمک می کند.

معاون سیاسی وزیر کشور اظهار داشت: وزیر کشور از ابتدای سال تاکنون همواره بر اجرای قانون تاکید داشته است بنابراین وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات بر مر قانون تاکید دارد.

عرف اظهار داشت: باید کاری کرد که همه لایه های سیاسی فعال کشور و همه کسانی که در ذیل قانون فعالیت دارند بتوانند وارد عرصه انتخابات شوند. 

وی با بیان اینکه سال جاری با حوادث متنوعی آغاز شد: یادآوری کرد: برای مثال در اوایل سالجاری ۲۰ استان درگیر سیل شدند و در ادامه بحث تحریم ها را داشتیم و انتهای سال هم انتخابات برگزار می شود.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه امسال دولت سال پر کاری داشته است، افزود: در هر کشور بروز چنین سیلابی سازمان مدیریت کشور را بر هم می زند اما در ایران با حضور همه نیروها و دستگاه ها، هدایت های رهبر فرزانه انقلاب، تاکید رییس جمهوری و پای کار آمدن وزارت کشور و استانداران چه کسانی که درگیر صحنه بودند و چه استان های معین، مدیریت خوب نسبت به سیل صورت گرفت.

عرف اضافه کرد: همچنین در اربعین حسینی ۳.۵ میلیون زایر از ایران به عراق رفتند که این پیاده روی بدون حادثه بود هر چند عراق قبل و بعد از اربعین دچار حوادثی شد ولی برای زایران مشکلی پیش نیامد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha