قدرت فضای مجازی باید مانند توان نظامی کشور مقتدر شود

مشهد- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه قدرت مجازی کشور باید همچون توان نظامی قدرتمند و مقتدر شود گفت: رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی نقش مهمی در بصیرت افزایی و عمق بخشی به جامعه دارند.

به گزارش روز شنبه آستان قدس رضوی، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار فعالان فضای مجازی کشور در تالار ولایت حرم مطهر رضوی با اشاره به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم گسترده دشمن علیه ملت ایران افزود: دشمن جنگی گسترده علیه کشور ما آغاز کرده که بستر آن فضای مجازی، ابزار آن القای شبهه و هدف تیرهای آن افکار، اندیشه‌ها، ایمان، اعتقادات مذهبی، باورهای دینی و فرهنگ ملت ماست.
وی اظهار داشت: تأکیدات و توجه خاص رهبر معظم انقلاب بر موضوع فضای مجازی و ورود جوانان مؤمن، باتقوا و حزب اللهی به این عرصه، نشان از اهمیت بسیار این فضا دارد.
وی گفت: جنگ نرم موضوع جدید و مربوط به امروز نیست و در طول تاریخ اسلام مطرح بوده است اما امروز به دلیل پیشرفت‌های تکنولوژی و ابزارهای نوین عرصه آن بسیار گسترده‌تر شده است، در تاریخ هرکجا اسلام شکست خورده دلیلش مغلوب شدن در عرصه جنگ نرم بوده است.  
تولیت آستان قدس رضوی افزود: در صدر اسلام جنگ‌های بسیار به وقوع پیوست که در همه آن‌ها جز جنگ احد که دلیلش نافرمانی از دستورات پیامبر اسلام (ص) بود، مسلمانان پیروز بودند و همیشه نیز پرچم پیروزی در دست حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) قرار داشت.
وی با اشاره به جنگ‌های حضرت علی (ع) اظهار داشت: در جنگ صفین امیرالمومنین علی(ع) پیروز میدان و سپاه معاویه در آستانه شکست بود، مالک اشتر تا فتح خیمه‌ معاویه چند گام بیشتر فاصله نداشت که با جنگ نرم  و بر نیزه کردن قرآن توسط معاویه روند جنگ تغییر و امیرالمؤمنین (ع) مغلوب شدند.
وی با بیان اینکه ابن ملجم و خوارج از دل جنگ نرم معاویه متولد شدند گفت: امیرالمؤمنین علی (ع) در شب ۲۱ ماه رمضان با شمشیر ابن ملجم مرادی به شهادت نرسید بلکه در حقیقت با جنگ نرم معاویه به شهادت رسید.
حجت الاسلام مروی افزود: دشمن جنگ نرم را در بستر فضای مجازی آغاز کرده است، امروز دیگر میدان جنگ در شلمچه و چذابه نیست، جنگ وارد خانه‌ها، مدارس، ادارات و تمام بخش‌های جامعه شده است.
وی اظهار داشت: اینکه چند هزار نفر صفحه‌ اجتماعی ما را دنبال می‌کنند اهمیت ندارد، باید دید چه تعداد مخاطب دنبال کننده صفحه‌های اجتماعی ما و چه تعداد دنبال کننده صفحه‌های اجتماعی دشمنان هستند، باید دید از کل کاربران شبکه‌های اجتماعی چند درصد جریان‌های انقلابی، دینی و ایمانی را دنبال می‌کنند و چند درصد دنبال کننده جریان شبهه افکن و دروغ پراکن هستند، نباید به اعداد دل خود را خوش کرد، باید واقعیت صحنه را دید.
وی با اشاره به فتنه‌های مختلف دشمن با استفاده از فضای مجازی گفت: در لبنان و عراق با استفاده از همین فضای مجازی فتنه ایجاد کردند، در ایران نیز سال ۹۶ از طریق فضای مجازی فتنه بوجود آوردند و مشکل ایجاد کردند.
حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: باید به جایی برسیم که هیچ نگرانی از جنگ نرم دشمن نداشته باشیم. همانگونه که در عرصه جنگ سخت این کار را کرده‌ایم و به جایی رسیده‌ایم که هرچه دشمنان ما به کشورهای منطقه سلاح بفروشند و خودشان هم سلاح بیارند، ما ترسی نداریم و تهدید جدی برای‌ ما حساب نمی‌شود زیرا قدرت نظامی ما بازدارنده است.
وی یکی از مهمترین رسالت‌های فعالان فضای مجازی را القای امید به جامعه و بیان توفیقات و موفقیت‌های کشور دانست و اظهار داشت: برای دشمن دولت‌ها تفاوتی ندارند، دشمن می‌خواهد به جامعه اینگونه القا کند که نظام اسلامی یک نظام کارآمد نیست لذا ما وظیفه داریم با بیان موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها جامعه را امیدوار کنیم.
وی با بیان اینکه  رهبر معظم انقلاب در ۲ سخنرانی نوروزی سال‌های ۹۶ و ۹۷ به بیان گزارش موفقیت‌های جمهوری اسلامی پرداختند گفت: کار رهبری ارائه آمار و ارقام به جامعه نیست، رهبری کلیات را می‌فرمایند اما وقتی معظم له به بیان آمار و ارقام می‌پردازند و از موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها می‌گویند، مشخص است که ایشان در این زمینه نگران هستند و ما در تبیین توفیقات و پیشرفت‌های کشور برای جامعه خوب عمل نکرده‌ایم.
حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: یکی از وظایف فعالان فضای مجازی جبهه انقلاب اسلامی بیان موفقیت‌ها، توفیقات و القای امید به جامعه است. هرچیزی که موجب یأس مردم از نظام اسلامی شود، بازی کردن در زمین دشمن است. نباید از روی احساسات، عواطف و عصبانیت مطلبی را به جامعه منتقل کنیم که موجب ناامیدی مردم شود.
وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر بارها نسبت به نفوذی‌ها هشدار داده‌اند، البته آنگونه که باید به آن پرداخته نشده است.
وی گفت: نفوذی در هر لباسی می‌تواند باشد لذا باید مراقب آنان باشیم، تلاش آنها نفوذ به جریان‌های انقلابی است.
حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: ما برای شناخت نفوذی معیار داریم، اگر کسی از رهبری انقلابی‌تر است باید به او شک کرد، اگر کسی با یک فاصله و زاویه بسیار از رهبری حرکت می‌کند باید به او هم شک کنیم، معیار ما رهبری است.
وی اظهار داشت: بنده افتخارم این است که ۳۰ سال از نزدیک در خدمت رهبری بودم و اعلام می‌کنم که رهبر معظم انقلاب نه می‌ترسند، نه تحت فشار افکار عمومی و نه تحت نفوذ قرار می‌گیرند، کاملا حساب شده عمل می‌کنند و مصداق «اِنَّ الْمُوْمِنَ یَنْظُرُ بِنُورِ الله» هستند.  
وی با تأکید بر اهمیت رعایت اصول و ارزش‌های اخلاقی در فضای مجازی گفت: ما نمی‌توانیم به هرکس که به هر دلیل مخالف ماست یا مخالف او هستیم، تهمت بزنیم یا اهانت کنیم. تمام تلاش ما باید در راستای احیای فضیلت‌های اخلاقی و اسلامی در جامعه باشد و نظام اسلامی برای این مهم برپا شده و ما نمی‌توانیم تحت هر شرایطی دستورات اخلاقی اسلام را نادیده بگیریم.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) باید سرلوحه ما باشد افزود: در فعالیت‌های جریان‌های انقلابی باید اصول اخلاقی اسلام حکمفرما باشد، از نگاه اسلامی، هدف وسیله را توجیه نمی‌کند، اگر سخن غیر واقعی گفته شود باید در روز قیامت پاسخگو باشیم.
وی با تأکید بر لزوم بصریت افزایی و عمق بخشی در بینش جامعه، اظهار داشت: تلاش کنید در فعالیت‌های خود به جامعه قدرت تحلیل و بصیرت نسبت به مسائل مختلف بدهید و به مسائل اجتماعی و سبک زندگی اسلامی که رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تأکید کردند بپردازید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha