«فرهنگسرای مقاومت» همزمان با ۱۳ آبان در پایتخت برپا می‌شود

تهران-ایرنا-فرهنگسرای مقاومت به مناسبت راهپیمایی ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در مسیر راهپیمایی این روز (خیابان طالقانی پایتخت)، در نزدیکی لانه جاسوسی برپا می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سرپرست این سازمان اظهار داشت: استکبارستیزی و جنبه‌های مقاومت در برنامه‌های این فرهنگسرا مورد تاکید قرار می‌گیرد.
سیدعلیرضا فاطمیان‌پور گفت: فرهنگسرای مقاومت از ۱۵ بخش تشکیل شده است که نمایشگاه‌های کتاب «داستان دشمنی»، کاریکاتور «پوزخند»، نگاه گذر «تاریخ مستطاب آمریکا»، پوستر «غیرقابل اعتماد» نمایشگاهی از تصاویر شهدای مدافع حرم به همراه بخشی از وصیت‌نامه‌های ‌آنان، استقرار سنگر برای عکس سلفی، گرفتن عکس یادگاری با ماکت‌های اسلحه و مجسمه شهید مرحمت بالازاده و حسین فهمیده از جمله بخش‌های آن است.
وی، برپایی کارگاه «هنر مقاومت»، اجرای نمایش «بیدادگاه» با موضوع برگزاری محاکمه سران جنایتکار و مستکبران دنیا با حضور هیات منصفه مردمی، برگزاری مسابقه کتبی و مسابقه آنلاین «من یک دانش‌آموز انقلابی‌ام»، پخش کلیپ و روایتگری با موضوع ۱۳ آبان، اهدای فلش کارت‌ با موضوع زندگی‌نامه شهدا را از دیگر بخش‌های این فرهنگسرا عنوان کرد.
سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: این سازمان با سه رویکرد تبعید حضرت امام(ره)، شهادت دانش‌آموزان و تسخیر لانه جاسوسی برنامه‌های متفاوتی را در مراکز فرهنگی هنری برگزار می‌کند.
فاطمیان‌پور با اشاره به برگزاری برنامه «مهر آیین» اظهارداشت: در قالب این برنامه هر یک از مناطق و فرهنگسراهای خاص از ۱۳ تا ۱۶ آبان به دیدار خانواده‌های شهید دانش‌آموز در منطقه خود می‌روند و از خانواده‌های شهید تجلیل می‌کنند. 
وی گفت: همچنین نمایش رادیویی «همکلاسی» توسط گروه هنری «ویدا» با موضوع راهپیمایی استکبار ستیزی دانش‌آموزان در روز ۱۳ آبان در مدرسه راه دانش منطقه ۶ اجرا می‌شود.
سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران
با اشاره به دو برنامه «زنگ مترو» و «زنگ مهربانی» افزود: این برنامه‌ها از سوی مدیریت فرهنگی هنری مترو با هدف گرامیداشت روز دانش‌آموز و آموزش حقوق شهروندی مسافران مترو برگزار می‌شود. 
فاطمیان‌پور بیان کرد: همچنین برنامه زنگ مهربانی روز ۱۳ آبان با حضور بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در دو بخش صحنه‌ای و ایستگاهی در ایستگاه مترو تجریش برگزار می‌شود.

روز ۱۳ آبان، یادآور حوادث مهمی است که در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشتند.
۱۳ آبان سالروز تبعید امام خمینی (ره) بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران از ایران به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش‌آموزان توسط رژیم پهلوی در سال ۱۳۵۷ که در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸ است که به‌ عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز نامگذاری شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha