اکبر حسنبگلو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رضایت مشتریان یکی از اهداف مهم شرکت توزیع بوده و مشترکان میتوانند برای بیان شکایات، انتقادات و پیشنهادات خود با شماره گیری ۳۱۱۰۹ و ارتباط پیامکی با سرشماره ۳۰۰۰۵۸۴۴ هر گونه انتقاد یا پیشنهاد خود را اعلام کنند.
وی افزود: افزایش رضایتمندی مخاطبان، بهبود خدماترسانی، شناسایی نقاط ضعف و قوت سازمان، ایجاد کانال ۲ طرفه ارتباطی بین سازمان و مخاطبان، یکپارچه کردن اطلاعات در حوزه ارتباط با مشتریان و درگاه های ارتباطی از اهداف راهاندازی این سامانه است.
وی بیان کرد: امکان دریافت گزارش عملکرد شرکت در خصوص پاسخگویی به مشتریان در بازههای زمانی مختلف از دیگر اهداف راهاندازی این سامانه است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجانغربی با اشاره به اینکه ۲۸ خدمت این شرکت توسط سایت اینترنتی ارائه میشود، گفت: مشترکان برق استان میتوانند با مراجعه به سایت اینترنتی شرکت توزیع برق استان نسبت به ثبت شماره تلفن خود اقدام کنند.
حسنبگلو اظهار داشت: سامانه تلفنی ۱۵۲۱ نیز با هدف دریافت خدمات غیرحضوری شرکت برق فعال است و از طریق این سامانه میتوان نسبت به پرداخت قبوض بهای برق مصرفی اقدام کرد.
وی گفت: در صورتی که مردم از خدمات اینترنتی جهت اعلام کارکرد، مشاهده قبض و پرداخت آن استفاده کنند، این امکان مهیا میشود که چاپ قبض کاعذی متوقف شده و هزینههای صرفهجویی شده در این حوزهها صرف گسترش و بهبود سیستم توزیع برق شود.
وی بیان کرد: این اقدام منجر به کاهش هزینهها و الکترونیکی شدن هزینه مصرف برق میشود و به نوعی به اقتصاد کشور کمک میکند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجانغربی ادامه داد: تاکنون ۹۹ درصد از مشترکان برق استان در راستای اجرای «طرح ملی قبض سبز» نسبت به ثبت شماره تلفن خود اقدام کردهاند.
حسنبگلو بیان کرد: سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ تُن کاغذ برای ارائه قبوض کاغذی به مشترکان مصرف میشود که برای احترام به طبیعت و استفاده از خدمات غیرحضوری، تغییر قبوض کاغذی به پیامکهای تلفن همراه یا تلفن ثابت تغییر خواهد یافت.
وی اعلام کرد: ارسال شماره اشتراک به سامانه پیامکی /۱۰۰۰۰۴۴۱۱۲۱ / یا مراجعه به دفاتر پیشخوان یا ICT روستایی دفاتر خدمات فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی برای اعلام شماره همراه و شماره اشتراک از دیگر روشهای ثبت شماره در سامانه شرکت برق است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجانغربی بیان کرد: با حذف قبوض کاغذی صورتحساب برق مصرفی هر مشترک از طریق پیامک برای مشترکان ارسال میشود و مشترکان باید در اسرع وقت نسبت به ثبت شماره تلفن همراه خود در سامانه شرکت توزیع نیروی برق آذربایجانغربی اقدام کنند.
«حسنبگلو» با بیان اینکه استفاده از خدمات غیرحضوری سبب توسعه خدمات شرکت برق میشود، اضافه کرد: کاهش سفرهای غیرضروری درون شهری، کاهش هزینههای مردم و دولت و به تبع آن امکان ارائه خدمات بیشتر و بهتر تنها بخشی از مزیتهای استفاده از خدمات غیرحضوری توسط مشترکان است.
۹۹ درصد جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری آذربایجانغربی از نعمت برق برخوردار هستند؛ یکهزار و ۲۵۰ مگاوات برق نیز سالانه در استان تولید و تنها یکهزار مگاوات آن در سال مصرف میشود.
بیشتر خدمات شرکت توزیع برق به صورت الکترونیکی برای کمک به مردم و تسریع در انجام کارها انجام میشود و در حال حاضر تعداد خدمات الکترونیکی شده این شرکت به ۲۸ خدمت رسیده است.
صرفهجویی در وقت و کاهش هزینه برق از مزایای الکترونیکی شدن خدمات است و تمام مأموران موظف هستند به هنگام تحویل قبض، شماره مشترک را نیز دریافت و ثبت کنند.
نظر شما