۱۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۳۵
کد خبرنگار: 951
کد خبر: 83548292
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قیمت نان در استان سمنان افزایش می‌یابد

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: طرح افزایش قیمت نان در استان سمنان در صورت تصویب ستاد آرد و نان این استان روزهای آینده اجرا می‌شود.

محمد باقر منوچهری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: افزایش قیمت نان از سوی ستاد تنظیم در تهران ابلاغ شده است و ستاد آرد و نان استان با توجه به ارزیابی رویکردهای مختلف نسبت افزایش این قلم غذایی پرمصرف دستورهای لازم را صادر می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: اکنون در استان‌های تهران، بوشهر، خراسان رضوی، البرز و گلستان طرح افزایش قیمت نان اجرا شده است و برای ماه‌های آینده این طرح در دیگر استان‌های کشور در گام اجرایی قرار می گیرد.

وی هم چنین یادآور شد که قیمت نان در استان سمنان با استانهای همجوار تناسب خواهد داشت و تاکید  کرد: این تناسب باعث جلوگیری از قاچاق آرد می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان اضافه کرد: پنج سال از آخرین زمان افزایش قیمت نان در استان سمنان می‌گذرد و با توجه به افزایش فشارهای اقتصادی و چندبرابر شدن نرخ کرایه حمل و دیگر ابزارهای پخت نان باید این افزایش قیمت اتفاق بیفتد.

منوچهری اضافه کرد: افزایش قیمت نان در استان سمنان با توجه به چانه و وزن نان متفاوت خواهد بود و براساس ارزیابی‌های انجام شده این طرح در نانوایی‌های دولتی و آزادپز اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از خبازان به دلیل مشکلات اقتصادی و افزایش نیافتن قیمت نان در سال‌های گذشته با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند و افزایش چند درصدی قیمت نان کمک شایانی به اقتصاد این قشر از جامعه دارد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: در سال‌های گذشته قیمت اقلام در بسیاری از واحدهای صنفی و تولیدی افزایش یافته است و افزایش قیمت نان با توجه به گرانی‌های اخیر اجتناب‌ناپذیر است.

در استان سمنان بیش از ۸۰۰ واحد نانوایی آزادپز و یارانه‌ای فعال است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط