۲۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۷:۱۰
کد خبر: 83550759
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش سرعت ترانزیت کالا به اروپا با تکمیل نخستین راه‌آهن میانه- تبریز

تهران - ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی، افزایش سرعت ترانزیت کالا به اروپا را مزیت تکمیل راه‌آهن میانه- بستان‌آباد- تبریز دانست و گفت: ریل‌گذاری راه‌آهن بستان‌آباد-تبریز آغاز شده و در حال تکمیل ابنیه فنی هستیم.

به گزارش ‌روز دوشنبه وزارت راه و شهرسازی، «خیرالله خادمی» افزود: در راستای توسعه شبکه ریلی و اتصال پنج مرکز استان‌ به آن، ‌طبق اولویت در سال‌های ۹۶ و ۹۷ با اتصال چهار استان به شبکه، هموطنان از خدمات ریلی بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی، آخرین مرکز استانی بود که باید طبق برنامه از مسیر جدید با هدف کوتاه کردن مسیر و افزایش سرعت سیر احداث می‌شد، گفت: عملیات اجرایی پروژه راه آهن میانه- بستان‌آباد به پایان رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد که راه‌آهن میانه-بستان‌آباد-تبریز، علاوه برالگو و نمادی از توان مهندسی کشور، نمونه بی‌نظیری برای صادرات خدمات فنی ـ مهندسی کشور باشد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل ریلی یادآور شد: راه‌آهن میانه-بستان‌آباد- تبریز نخستین پروژه‌ ریلی است که از ابتدا به صورت دو خطه اجرا می‌شود، در حالی که همه پروژه‌های ریلی شرکت ساخت ابتدا یک خطه ساخته می‌شود و در سال های بعد، احداث خط دوم در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گفته خادمی، با توجه به حجم بالای عملیات اجرایی راه‌آهن میانه-بستان‌آباد و اهمیت آن برای استان آذربایجان شرقی و منطقه شمال غرب کشور، انجام عملیات اجرایی این پروژه به ۲ فاز تقسیم شد که فاز اول آن از میانه تا بستان‌آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر و فاز دوم اتصال به تبریز در ایستگاه خاوران به طول ۴۴ کیلومتر است که پیش‌بینی می‌شود فاز دوم در سال بعد به بهره‌برداری برسد.

آغاز ریل‌گذاری راه‌آهن بستان‌آباد-تبریز

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به روند اجرایی فاز دوم راه‌آهن میانه - بستان‌آباد- تبریز گفت: عملیات اجرایی ادامه این پروژه ریلی تا تبریز از پیشرفت مطلوبی برخوردار است.

خادمی با اشاره به مزیت‌های داخلی و بین‌المللی راه‌آهن میانه-بستان‌آباد- تبریز گفت: این پروژه ریلی اتصال به ترکیه و شرایط ترانزیت و صادارات کالا را فراهم می‌کند و استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل نیز از خدمات ریلی بهره‌مند می‌شوند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha