۲۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 795
کد خبر: 83551801
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر دفاع روسیه وارد قاهره شد

۲۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۳۰
کد خبر: 83551801
وزیر دفاع روسیه وارد قاهره شد

تهران - خبرگزاری ایتارتاس روسیه روز سه شنبه گزارش داد که سرگئی شویگو، وزیر دفاع این کشور وارد قاهره پایتخت مصر شد تا در ششمین کمیسیون مشترک دفاعی دو کشور شرکت کند.

براساس این گزارش، وی در این سفر رسمی که با هدف تقویت همکاری‌های نظامی با مصر انجام می شود علاوه بر شرکت در این کمیسیون مشترک، امروز با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر نیز درباره تحولات منطقه ای و بین المللی گفت وگو خواهد کرد.

"روسیانا مارکوسکایا" سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز در گفت وگو با خبرنگاران گفت که شویگو همچنین با محمد احمد زکی وزیر دفاع و تولیدات نظامی مصری در باره موضوعات مربوط به امنیت منطقه ای و بین المللی، وضعیت در خاورمیانه و شمال آفریقا  و نیز همکاری های دفاعی مشترک دو کشور رایزنی خواهد کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز به نقل از سخنگوی وزارت دفاع این کشور ضمن تایید این خبر گفت که وی امروز در راس هیئتی وارد قاهره شد تا علاوه بر شرکت در ششمین نشست کمیته همکاری نظامی و فنی روسیه و مصر، با میزبانان خود در باره موضوعات مشترک مهم برای همکاری نظامی و فناوری نظامی روسی – مصری گفت وگو کند.

روابط میان مصر و روسیه از سال ۲۰۱۷ به ویژه با سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به قاهره شاهد تحولات راهبردی شده است.

دو کشور  دو هفته قبل یک رزمایش نظامی با اسم رمز "نیزه دوستی -۱" برگزار کردند که روز یکشنبه پایان یافت.

شویگو در ۸ خرداد ۱۳۹۶ نیز به همراه یک هیات بلندپایه این کشور از قاهره پایتخت مصر دیدن کرده بود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha