۲۵ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۰۵
کد خبرنگار: 1187
کد خبر: 83556792
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

دمای تکاب به ۷ درجه زیر صفر رسید

۲۵ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۰۵
کد خبر: 83556792
دمای تکاب به ۷ درجه زیر صفر رسید

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی تکاب گفت: این شهرستان با ثبت دمای هفت درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته بود.

رسول جبرئیلی روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شهروندان تکابی شب گذشته سردترین شب خود را در سال‌جاری سپری کردند، افزود: پس از تکاب، شهروندان شاهین‌دژ و بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی نیز شب سردی را پشت سرگذاشتند.

وی حداکثر دمای هوای تکاب در شبانه‌روز گذشته را نیز ۱۱ درجه بالای صفر اعلام کرد و اظهار داشت: شهرستان پیرانشهر با بیشینه دمای ۱۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته بود.

رییس اداره هواشناسی تکاب ادامه داد: این شهرستان از آغاز فصل پاییز، بیش از ۱۰ شبانه‌روز سردترین شهر آذربایجان‌غربی بود و دمای هوای آن در یک هفته اخیر نیز چهار درجه کاهش یافته‌است.

جبرئیلی اضافه کرد: بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی، نشان‌دهنده نفوذ توده هوای سرد عرض‌های شمالی از اواخر وقت امروز/شنبه/ به آذربایجان‌غربی است که سبب کاهش محسوس دما بین ۶ تا هشت درجه در اغلب نقاط این استان خواهدشد.

وی گفت: با توجه به تضعیف سامانه بارشی در شمال‌غرب کشور، انتظار بارش قابل توجهی از این سامانه در استان نداریم و بارش‌ها به‌صورت پراکنده و تا اواسط هفته جاری در برخی نقاط استان رخ خواهد داد.

تکاب از شهرهای سردسیر و کوهستانی کشور است که در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و زمستان هایی طولانی و طاقت فرسا دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha