رییس اداره آموزش وپرورش استثنایی هرمزگان گفت: مدیران مدارس پذیرا و پشتیبان وهمچنین رابطان تلفیقیباید شرایط آموزشی وپرورشی این دانش آموزان نیازمند به نیازهای ویژه را شناسایی وفراهم کنند.
شهباز بارانی روز شنبه درنشست مدیران پذیرا و پشتیبان دانش آموزان استثنایی طرح تلفیقی- فراگیر شهرستان میناب افزود: طرح آموزشی تلفیقی- فراگیر بدنبال آن است که دانش آموزان با معلولیت جسمی، نابینا و ناشنوا و با نیازهای ویژه بتوانند در کنار افراد عادی مشغول به تحصیل شوند.
وی بیان داشت: آموزش تلفیقی در کشور به این صورت است که دانش آموزان نابینا، ناشنوا و دارای معلولیت جسمی وحرکتی مانند سایر افراد عادی از امتیازات نزدیکترین مدرسه به محل زندگیشان بهرهمند و در کنار سایر دانش آموزان علاوه بر تحصیل، مهارتهای مورد نیاز برای حضور درجامعه و تعامل با دیگران را بیاموزند.
اتعداد۷۵ دانش آموز دارای نیاز ویژه به صورت تلفیقی در مدارس شهرستان میناب خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی دریافت می کنند.
۴۹ مدیر و رابطان تلفیقی شهرستان میناب در کارگاه آموزشی «بررسی و بازخوانی آیین نامه آموزش وپرورش تلفیقی -فراگیر کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه» مشارکت دارند.
درقالب طرح آموزش تلفیقی- فراگیر؛
۶۲۳ دانش آموز با نیازهای ویژه درمدارس عادی هرمزگان درس می خوانند
۲۵ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۳۵
کد خبر:
83557270
بندرعباس- ایرنا- ۶۲۳ دانش آموز با نیازهای ویژه درقالب طرح آموزش تلفیقی- فراگیر در مدارس عادی هرمزگان مشغول به تحصیل هستند.
اخبار مرتبط
-
تحصیل 465 دانش آموز نابینا و كم بینا در شهر تهران
تهران - ایرنا - رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران گفت: 465 دانش آموز نابینا و كم بینا شامل…
-
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی :
سالانه برای هر دانش آموز با نیازهای ویژه 10 میلیون تومان هزینه می شود
تهران- ایرنا- رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی آمار دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس…
-
معاون وزير آموزش و پرورش :
150 هزار دانش آموز در مدارس استثنايي كشور تحصيل مي كنند
كرج-ايرنا- رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي گفت: امسال 150 هزار دانش آموز معلول جسمي و ذهني…
نظر شما