۲۵ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۳۷
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 83557484
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نام‌نویسی ۲ هزار و ۴۷۸ نفر برای مسکن ملی در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - سهمیه اولیه طرح اقدام ملی مسکن برای خراسان جنوبی ۲ هزار و ۴۴۹ واحد بود که با افزایش سهمیه در برخی شهرهای کوچک، آمار ثبت‌نام‌شدگان استان تاکنون به ۲ هزار و ۴۷۸ نفر رسیده است.

 مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: از این تعداد فقط یک هزار و ۷۳۰ نفر فرم «ج» آنها سبز بوده و مابقی شرایط دریافت مسکن را ندارند که حذف خواهند شد و فرصت به افراد جامانده می‌رسد.  

مهدی جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هنوز زمان ثبت نام جدید مشخص نیست افزود: در مجموع چهار هزار و ۳۴۱ واحد سهمیه اقدام ملی مسکن در خراسان جنوبی است که ۲ هزار و ۴۷۸ واحد به صورت عموم ثبت نام شده و علاوه بر آن هزار واحد نیز توسط ستاد اجرایی امام(ره) ساخته خواهد شد.  

وی یادآور شد: در قالب تفاهم‌نامه‌ای با نیروهای مسلح نیز ۵۰۰ واحد مسکن در استان ساخته می‌شود.

وی با اشاره به ساخت ۳۷۲ واحد مشارکتی در استان اضافه کرد: خیران مسکن‌ساز نیز ۱۸۰ واحد را در قالب این طرح می‌سازند.  

جعفری با تاکید بر اینکه پیگیر افزایش ظرفیت در برخی از شهرستان‌ها که متقاضی بیشتر بوده هستیم بیان کرد: در شهرستان طبس علاوه بر ۲۳۰ واحد که سهمیه عمومی است ۱۸۰ واحد مشارکتی و تعدادی نیز توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ساخته می‌شود.  

وی اضافه کرد: ۵۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن اقدام ملی در شهر طبس در حال آماده‌سازی است که برای عموم استفاده خواهد شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در شهرهایی همچون قهستان و آیسک هیچ زمینی نداریم.  

نام‌نویسی طرح اقدام ملی مسکن در خراسان جنوبی از ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه ۲۱ آبان ماه در خراسان جنوبی آغاز و بعد از گذشت چند ساعت ظرفیت تکمیل شد.  
 
طرح «اقدام ملی تولید و عرضه مسکن» یکی از مهم‌ترین اقدامات فعلی وزارت راه و شهرسازی برای رونق دادن به تولید مسکن در کشور است و بر مبنای آن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیز سهم بنیاد مسکن است که باید احداث شود.

براساس مطالعات انجام شده نیاز مسکن استان خراسان جنوبی تا سال ۱۴۰۰ معادل ۲۸ هزار واحد مسکونی است.

استان خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان بیش از ۷۶۸ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۴۵۳ هزار نفر شهری ( ۵۹ درصد) و حدود ۳۱۵ هزار نفر در مناطق روستایی مستقر هستند.

براساس آخرین آمار مجموع خانوار شهری و روستایی استان ۲۲۳ هزار خانوار بوده که از این تعداد ۱۲۹ هزار خانوار شهری و ۹۵ هزار خانوار روستایی هستند اما تعداد واحدهای مسکونی استان ۲۱۴ هزار واحد است.

اخبار مرتبط