۳۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۳۲
کد خبر: 83563827
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شکارچیان همدان با قوانین شکار و صید آشنا شدند

۳۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۳۲
کد خبر: 83563827
شکارچیان همدان با قوانین شکار و صید آشنا شدند

همدان- ایرنا- معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: ۱۲۰ تن از شکارچیان این استان با حضور در کارگاه آموزشی، با قوانین و ضوابط شکار و صید آشنا شدند.

مهدی صفی خانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، برای افرادی که دنبال دریافت پروانه شکار و صید پرنده هستند پیش از صدور مجوز دوره توجیهی برگزار می شود.

وی اضافه کرد: در این دروه آموزشی شرکت کنندگان با قوانین و ضوابط شکار و صید آشنا شده و این دوره تا پایان ماه در چند نوبت برای شرکت کنندگان برگزار می شود.

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست همدان اضافه کرد: همچنین شرکت کنندگان درباره احتمال شیوع بیماری از طریق گونه های جانوری و رعایت اصول بهداشتی برای پیشگیری از بروز و سرایت این بیماری ها توجیه شدند.

صفی خانی افزود: راه اندازی تشکلی قانونی برای شکارچیان به منظور حفاظت و حراست از محیط زیست و جلوگیری از تخلف شکار و صید ضروری است.

وی اظهار داشت: برخی از شکارچیان ضوابط و مقررات را رعایت کرده و تعدادی هم در اقدامی غیرقانونی در فصل زاد و ولد و تخم گذاری اقدام به شکار گونه های حیات وحش می کنند.

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست همدان ادامه داد: سازمان محیط زیست به تنهایی نمی تواند برای حفظ و حراست از محیط زیست اقدام کند بنابراین باید از توان تمامی دستگاه ها و مردم برای حراست از این منبع خدادادی استفاده کرد.

صفی خانی اضافه کرد: راه اندازی یک تشکل برای شکارچیان می تواند زمینه ای برای بهره مندی از توان این افراد برای حفاظت از محیط زیست باشد.

در راستای اجرای قانون شکار و صید و به منظور بهره‌برداری پایدار و خردمندانه گونه‌های پرندگان قابل شکار و صید، صدور پروانه عادی شکار پرندگان وحشی در این استان آغاز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha