۱ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۶
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 83564275
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار گلستان: اینچه‌برون ظرفیت بی‌نظیری برای شهر هوشمند دارد

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت : منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون با بهره‌مندی از برخی قابلیت‌ها و زیرساخت‌های ایجاد شده ظرفیت بی نظیری برای ایجاد شهر هوشمند دارد.

هادی حق شناس شامگاه پنجشنبه در آیین افتتاح نهمین دوره نمایشگاه الکامپ در گرگان اظهار داشت : معاف بودن از پرداخت مالیات طی بیست سال، بی نیازی دستگاه های اجرایی در کسب مجوز برای احداث واحد های تولیدی و آب هوای مطلوب از جمله ویژگی های اینچه برون برای ایجاد علاقه در سرمایه گذاران است .

وی افزود: دسترسی به راه آهن سراسری و مرز زمینی با ترکمنستان از دیگر مزیت های مهم این منطقه است و با اندکی تلاش می توان از مزیت مرز دریایی نیز در این منطقه برخوردار شد.

اینچه برون، تنها گمرک زمینی و ریلی گلستان در بخش داشلی برون شهرستان گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.

اینچه برون مرکز گمرکات گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی در گرگان، گمرک بندرترکمن و گمرک فرودگاه بین‌المللی گرگان است.

در سال های اخیر با بهره‌برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی نیز به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شد.

استاندار گلستان در ادامه به اهمیت فعالیت شرکت های استارتاپی اشاره کرد و گفت : حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارتاپی هزینه ها را کاهش داده و رفاه عمومی و اشتغال را  بهبود می بخشد .

 حق شناس همچنین از رییس پارک علمی و فن آوری گلستان خواست برای ایجاد اولین کارخانه نوآوری بر اساس تفاهم نامه میان معاونت علمی رییس جمهوری و پارک علم و فناوری اقدام کنند. 

رییس پارک علم و فناوری گلستان نیز گفت : ظرفیت بالای  شرکت های آی تی را در توسعه استان نباید نادیده گرفت .

مهدی غفاری بر لزوم هدایت سرمایه گذاران جهت پشتیبانی از شرکت های استارتاپی تاکید کرد و گفت : مسیر توسعه استان در گروه حمایت از این شرکت ها قرار دارد .

  به گزارش ایرنا نهمین نمایشگاه کامپیوتر و ماشین های اداری، فناوری اطلاعات و ارتباطات ، رسانه های دیجیتال و تراکنش تا ۳ آذر در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی گلستان برپا است.

بیش از ۷۰ شرکت دولتی، خصوصی و استارتاپ از استان های گلستان، خراسان شمالی، تهران، خراسان رضوی و همدان در فضایی به مساحت ۳۶۰۰ متر مربع ،گروه های کالایی در زمینه فناوری اطلاعات، مخابرات، آی تی، دولت الکترونیک، سیستم های امنیتی و حفاظتی، خدمات ارتباطات ثابت، اپراتورهای تلفن همراه، بانک، بیمه، بورس، برنامه نویسی و طراحی وب و ثبت دامنه، بسته های آموزشی، امور سینمایی، انیمیشن و گرافیک، نرم افزار، برق و الکترونیک، برنامه ها و تلفن هوشمند را در این نمایشگاه ارایه می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha