۲ آذر ۱۳۹۸، ۱۷:۵۴
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 83565895
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اولویت کالاهای وارداتی آذربایجان‌غربی تعیین شود

ارومیه - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مسئولان استانی باید اولویت‌بندی کالاهای وارداتی را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهند تا کالاهایی که به نفع ما بوده، وارد کشور شود.

بهنام شهدی روز شنبه در جلسه ساماندهی مبادلات مرزی آذربایجان‌غربی افزود: اولویت بندی واردات مشخص می‌کند که چه کالایی و به چه میزانی وارد کشور شود که این امر به نفع جامعه خواهد بود.

وی ادامه داد: بعد از شناسایی کالاهای مورد نیاز وارداتی باید اقدامات لازم برای واردات و ساماندهی این کالاها صورت گیرد تا هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کالاهای با قابلیت تهاتر در مبالات مرزی شناسایی شود، گفت: مسئولان دستگاه‌های مربوطه باید در سریع‌ترین زمان ممکن کالاهای با قابلیت تهاتر در مبادلات مرزی را شناسایی و معرفی کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌غربی اظهار داشت: باید کالاهایی را که قابلیت تهیه و ارسال برای ایران دارند، نیز معرفی شوند.

شهدی ادامه داد: باید اطلاعات بازارچه‌ها مورد بررسی قرار گیرد تا اطلاعات به‌روز و دقیقی از این مناطق در اختیار باشد.

وی ادامه داد: باید سازمان‌های اجرایی عملیات‌های لازم را برای ساماندهی بازارچه‌های مرزی پیگیری و اجرای آن را بررسی کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی نیز گفت: سهم این استان برای ثبت سفارشات وارداتی طی امسال ۱۳۰ میلیون دلار بود که به تازگی ۵۰ میلیون دلار دیگر نیز به آن اضافه شد.

غلامرضا بابایی ادامه داد: باید در سریع‌ترین زمان ممکن امور مربوط به ثبت سفارشات کالای وارداتی پیگیری شود تا سهمیه جدید ثبت سفارش به نحو احسن و شایسته استفاده شود.

در این جلسه اعضای شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان، نظرات و دیدگاه‌های خود را در جهت ساماندهی مبادلات مرزی ارائه کردند.

آذربایجان غربی از جمله استان‌های مرزی کشور است به طوری که ۹۶۷ کیلومتر مرز با ترکیه، عراق و نخجوان دارد؛ این استان ۹ گمرک و پنج بازارچه مرزی در راستای توسعه مبادلات با کشورهای همسایه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha