۳ آذر ۱۳۹۸، ۰:۰۹
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 83566229
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نیروهای تحت حمایت ترکیه در حال تغییر ساختار جمعیتی رقه هستند

تهران- ایرنا- شبکه خبری المیادین روز شنبه در گزارشی اعلام کرد؛ ترکیه و نیروهای تحت حمایتش یک هزار عرب تروریست را به حومه رقه واقع در شرق سوریه منتقل کردند.

به گزارش المیادین، یک هزار نفر شامل غیر نظامیان و عناصر مسلح از حومه حلب، ادلب و حومه دمشق وارد منطقه تل ابیض واقع در حومه رقه شدند.

بر اساس این گزارش، این افراد از منطقه جرابلس در حومه شرقی حلب با نظارت ارتش ترکیه به تل ابیض رسیدند.

منابع محلی در حومه حلب مدعی شدند که بسیاری از این خانواده ها با هدف استقرار در شهر تل ابیض به اجبار به این شهر منتقل شدند.

ترکیه در ۲۵ مهرماه برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد.

یکی از اهداف ترکیه از این عملیات نظامی ایجاد منطقه امن در شمال سوریه در حد فاصل شهرهای رأس العین و تل ابیض به طول ۱۲۰ کیلومتر و عمق ۳۰ کیلومتری از مرزهای ترکیه است.

حملات یک هفته ای ترکیه، پس از توافق آتش بس میان ترکیه و آمریکا به طور موقت متوقف شد.

روسیه و ترکیه نیز در جریان مذاکرات «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه ای وی، در سوچی روسیه در تاریخ ۳۰ مهر به توافق ۱۰ ماده‌ای درباره سوریه دست یافتند که مهمترین بخش آن تفاهم بر سر خروج تمام واحدهای متعلق به شبه نظامیان کرد از عمق ٣٠ کیلومتری مرز ترکیه از جمله منبج و مناطق حومه آن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha