۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۸:۲۸
کد خبرنگار: 1110
کد خبر: 83567445
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فلسطینیان خواستار حمایت بین المللی از شهر الخلیل شدند

تهران-ایرنا- به دنبال یورش اخیر شهرک نشین های صهیونیست به حرم ابراهیمی در شهر الخلیل، وزارت خارجه فلسطین روز یکشنبه خواستار تحرک فوری مجامع بین المللی برای حمایت این شهر از خطر یهودی سازی شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه فلسطین با صدور بیانیه ای اعلام کرد: طرح های یهودی سازی اسرائیل و شهرک نشینیان در بخش قدیمی شهرک الخلیل به ویژه حرم ابراهیمی بسیار خطرناک است. سازمان های متولی شهرک سازی با فراخوان هایی، شهرک نشین ها را به سیطره هرچه بیشتر بر اموال و دارایی های فلسطینی ها در این منطقه و بیرون کردن اجباری آنها ترغیب می کنند.

در این بیانیه آمده است: هدف از این فراخوان ها تعطیلی و نابودی بازار سبزیجات در الخلیل و گسترش محله های یهودی در بخش قدیمی این شهر است. صهیونیست ها به دنبال تغییر ماهیت اطراف حرم ابراهیمی و تحمیل واقعیتی جدید با انواع بهانه ها هستند.

وزارت خارجه فلسطین افزود: حوادث روز گذشته (شنبه) و یورش هزاران شهرک نشین در میان تدابیر شدید ارتش اسرائیل به حرم ابراهیمی نمونه ای از این اقدامات در راستای اجرای طرح های یهودی سازی است.

این وزارتخانه درباره عواقب سکوت در برابر این حمله صهیونیست ها به قلب شهر الخلیل و برخورد با آن به عنوان امری معمولی هشدار داد.

وزارت خارجه فلسطین کابینه اسرائیل را مسئول کامل و مستقیم تبعات این تجاوز مستمر به الخلیل دانست.

در بیانیه یادشده آمده است: همه این تجاوزها به الخلیل و اهالی آن نمی تواند اراده فلسطینی ها در این شهر و بخش قدیمی آن را  برای ایستادگی در برابر صهیونیست ها نابود کند.

وزارت خارجه فلسطین همچنین خواستار حمایت بین المللی از مردم فلسطین در برابر تجاوزهای مستمر شهرک نشینان شد.

هزاران شهرک نشین صهیونیست روز گذشته (شنبه) برای دومین روز متوالی در میان تدابیر امنیتی نظامیان این رژیم به حرم ابراهیمی در شهر الخلیل یورش بردند.

این شهرک نشنیان مسجد حرم ابراهیمی را به روی مسلمانان بستند و مانع پخش اذان شدند.

شب جمعه شهرک نشینان با یورش به الخلیل قصد داشتند عید یهودی خود را در حرم ابراهیمی و سایر مناطق اسلامی دیگر شهر به جا بیاورند. شهرک نشینان سعی دارند کنترل این اماکن اسلامی را بدون داشتن حق تاریخی بر آن، به دست گیرند.

حرم ابراهیمی در بخش قدیمی شهر الخلیل واقع است که به کنترل اسرائیل درآمده است. حدود ۴۰۰ شهرک نشین در این شهر زندگی و یک هزار و ۵۰۰ نظامی اسرائیلی از آنها محافظت می کنند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha