۴ آذر ۱۳۹۸، ۱۸:۰۹
کد خبرنگار: 2108
کد خبر: 83568803
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان‌ها باید در اجرای طرح نهضت سبز همکاری کنند
عکس آرشیوی است

سنندج - ایرنا - معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری بانه گفت: باید همه سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در اجرای طرح نهضت سبز همکاری کنند چرا که حفاظت و احیای جنگل‌ها و منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است.

اسماعیل محمدی عصر دوشنبه در جلسه کارگروه نهضت سبز و احیای جنگل های آسیب دیده در بانه اظهار داشت: بسیاری از منابع طبیعی بر اثر عوامل طبیعی و انسانی از بین رفته و برای بهسازی و احیای مناطق آسیب دیده جنگل، نهال کاری و بذر پاشی باید انجام شود.

وی با بیان اینکه همه سازمان ها برای احیای جنگل و منابع طبیعی باید در حیطه وظایف خود عمل کنند همچنین طرح های پیشنهادی در این زمینه ارائه دهند، افزود: طرح نهضت سبز در اطراف سدها، جاده‌های بین شهری و روستایی، اطراف روستای ساوان و بخش نمشیر این شهرستان اجرا می‌شود.

۱۵۰ هکتار از اراضی بانه نهالکاری و بذر پاشی می‌شود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بانه هم در این جلسه گفت: تا چهاردهم آذر جاری، ۵۰ هکتار نهالکاری و ۱۰۰ هکتار بذرپاشی با همکاری انجمن های مردمی در مناطق آسیب دیده شهرستان اجرا می‌شود.

عثمان صالحزاده افزود: بذر پاشی با گونه های بومی چند منظوره منطقه در مناطقی که پوشش گیاهی به دلیل عوامل مختلف از جمله آتش سوزی از بین رفته، انجام می‌شود،  این گونه ها باید برای ساکنان محلی بهره برداری اقتصادی داشته باشد.

وی اظهار داشت: ۲۵ درصد فضای شهرک صنعتی بانه مناسب درختکاری و ایجاد فضای سبز است که باید سازمان های مربوطه در راستای حفاظت از محیط زیست و احیای جنگل‌ها اقدام و فضای مناسب در شهرک صنعتی ایجاد کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بانه هم گفت: باید در هنگام اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی زمینه توسعه پایدار محیط زیست رعایت شود و در زمینه راهسازی باید تلاش کند کمترین خسارت به منابع طبیعی و محیط زیست وارد شود.

رحمان رحیم پور با بیان اینکه منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان توسط برخی معادن آسیب بسیاری دیده است،  افزود: باید نظارت بر معادن شهرستان بیشتر شود چرا که تعدادی از معادن از مسیر کار خود خارج شده و جنگل را از بین می‌برند.

وی یادآور شد: انتظار داریم اداره صنعت، معدن و تجارت بانه مجوز بیشتری به معادن ندهد چرا که توسعه بی رویه معادن باعث از بین رفتن جنگل و فضای سبز و منابع طبیعی می‌شود.

شهرستان بانه ۸۴ هزار هکتار منابع طبیعی دارد که بیش از ۵۰ هزار هکتار از منابع طبیعی راجنگل بویژه جنگل های بلوط تشکیل می دهند که امسال ۱۵۵ هکتار از منابع طبیعی شهرستان طعمه حریق شد.

 یک هکتار جنگل ۶۸ تن گرد و غبار را جذب و سالانه حدود ۳ تن اکسیژن تولید می کند و حدود ۲ هزار متر مکعب آب را در خودش ذخیره می کند.

شهرستان مرزی بانه ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha