۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۵
کد خبر: 83569512
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

«آقای اشمیت کیه؟»؛ تجربه تازه سهراب سلیمی

۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۵
کد خبر: 83569512
«آقای اشمیت کیه؟»؛ تجربه تازه سهراب سلیمی

تهران- ایرنا- سهراب سلیمی، کارگردان تئاتر، در جدیدترین تجربه خود نمایش «آقای اشمیت کیه؟» را دی‌ماه سال جاری در سالن عباس جوانمرد خانه‌تئاتر به صحنه می‌برد.

به گزارش روابط عمومی نمایش آقای اشمیت کیه؟ سهراب سلیمی بازیگر و کارگردان تئاتر که پیش از این نمایش هایی چون خرده جنایت های زن و شوهری، نوای اسرارآمیز، عشق لرزه و مهمانسرای دو دنیا را به صحنه برده بود، سال ۹۶ نمایش بوی خواب را در مجموعه تئاتر شهر اجرا کرد.

وی قصد دارد نمایش آقای اشمیت کیه؟ نوشته سباستین تیری، نمایشنامه نویس فرانسوی را به ترجمه شهلا حائری دی سال جاری با بازی ایرج راد، شهره رعایتی، میثم رازفر و سینا خدابخشی در سالن عباس جوانمرد خانه تئاتر به صحنه ببرد.

صبا علیزاده طراحی موسیقی، امیرحسین قدسی طراح صحنه، شهره رعایتی مشاور کارگردان و طراح لباس، رضوان عباسی منشی صحنه و معصومه علی‌نژاد مدیر صحنه نمایش آقای اشمیت کیه؟ هستند.

نمایشنامه آقای اشمیت کیه؟ را با لایه‌های طنز پنهان و به نوعی تلخ نوشته شده و نشان می دهد چگونه جبر زندگی اجتماعی در دنیای مدرن کم‌کم هویت افراد را از آنها می‌گیرد و هویت دیگری را (که با وجود آنها بیگانه است) به آنها تحمیل می‌کند. این نمایش پیش از این نیز با هدایت کارگردانان دیگری؛ از جمله مرحوم داود رشیدی و سجاد همتی در تهران، سجاد مشتاق در مشهد و مانی آبادیان در شیراز و روی صحنه رفته است و تله‌تئاتری از آن از شبکه چهار سیما به کارگردانی اسماعیل موحدی ساخته و پخش شده است. 

سباستین تیِری نمایشنامه نویس، بازیگر، کمدین، عکاس و کارگردان تئاتر فرانسوی (متولد ۱۹۷۰) است که در سال ۲۰۰۹ موفق به دریافت جایزه مولیر برای همین نمایشنامه با عنوان بهترین نمایشنامه کمدی شده است. مولیر معتبرترین جشنواره تئاتر فرانسه است که از سال ۱۹۸۷ در این کشور برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha