۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 1935
کد خبر: 83569533
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فضای نمازخانه مدارس برای دانش‌آموزان جذاب شود

همدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: خانواده‌ها و آموزش و پرورش فضای برگزاری نماز و نمازخانه‌ها را برای دانش‌آموزان جذاب کنند تا آن‌ها از فضای معنوی بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی‌موثقی روز سه‌شنبه در اجلاس نماز دانش‌آموزی همدان یادبود آیت‌الله محمدهادی تالهی افزود: نمازهای آیت‌الله تالهی مثال زدنی است و پس از گذشت ۳۰ سال از رحلت ایشان هنوز هم ماندگار است.

وی با اشاره به اینکه ترس از جهنم و طمع بهشت افراد را در خواندن نماز تنبل می‌کند، اظهار داشت: اگر می‌خواهید نماز بخوانید باید بدانید در مظهر خدایی قرار گرفته اید که پرستیدنی است.

حجت الاسلام شعبانی موثقی عنوان کرد: نمازی خوب است که برگرفته از محبت و نشانه ادب انسان به پروردگار عالم باشد.

وی به دانش آموزان توصیه کرد: محبت خودتان را به خدا تعالی تقویت کنید و عبادت‌ها و نماز خود را بر محور محبت، عبودیت و ربوبیت قرار دهید.

حجت الاسلام شعبانی موثقی با بیان اینکه پدر و مادرها بدانند با دعوا کردن و تکرار زیاد، فرزندان نمازخوان نمی‌شوند، ادامه داد: آموزش و پرورش برای ترویج نماز باید فلسفه نماز را به معنای واقعی آموزش دهند که دانش آموزان بدانند ارتباطشان با خدا باید بر مبنای محبت باشد.

امام جمعه همدان اظهار داشت: شما اگر به کسی محبت داشته باشید از صحبت کردن با او خسته نمی‌شوید و اگر کسی نماز نخواند محبت خدا را به درستی درک نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه نماز انسان را منظم می‌کند گفت: اگر می‌خواهید در زندگی خود موفق و خوشبخت شوید بدانید نماز به ما نظم، تواضع و روابط اجتماعی درست یاد می‌دهد.

حجت الاسلام شعبانی موثقی بیان کرد: نماز کبر، غرور و هوای نفس را از بین می‌برد و اثرگذاری‌های مثبتی در زندگی ما دارد.

در پایان این آیین از دانش‌آموزان و فرهنگیان برتر اجلاس نماز دانش‌آموزی مدارس دخترانه همدان تجلیل شد.

شیخ محمد هادی تألّهی همدانی از فقها و عرفا و مدرسان شیعه بود که در سال ۱۲۷۹ شمسی در همدان متولد و در ۲۶ آذر ۱۳۷۵ در سن ۹۶ سالگی بر اثر کهولت سن درگذشت.

کنگره آیت‌الله تالهی ۲۸ آذر سال جاری در همدان برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha