۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 83569932
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمک کلاه سفیدها به تروریست‌ها در سوریه

۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۹
کد خبر: 83569932
کمک کلاه سفیدها به تروریست‌ها در سوریه

مسکو – ایرنا - وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: تروریست‌ها در منطقه امن در ادلب با همکاری گروه کلاه سفیدها در حال تدارک اقدام تروریستی هستند.

وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه در گزارش خود خاطرنشان کرده است که تروریست‌های گروه هیات تحریرالشام (جبهه النصره سابق) با همکاری گروه کلاه سفیدها می‌خواهند یک حمله هوایی با بمباران شیمیایی را صحنه‌سازی کنند.
برای این منظور در اوایل ماه نوامبر شماری افراد ناشناس با سه کامیون با همراهی تروریست‌ها و در حالی که مواد شیمیایی همراه داشتند وارد منطقه امن ادلب شدند.
بر اساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، در یکی از خودروها، دوربین و وسایل فیلمبرداری و قطعاتی از بمب‌ها و مهمات هوایی و گلوله‌های توپ با نوشته‌های روسی قرار داشت. 
این اطلاعات را ساکنان روستای سرمد واقع در شمال شرق دمشق به نظامیان روس داده‌اند.
در گزارش وزارت دفاع روسیه گفته شده است که اطلاعات در مورد تدارک اقدام تحریک آمیز توسط اعضای گروهی به رهبری ابومالک از فرماندهان گروه تروریستی هیات تحریر الشام با همکاری گروه کلاه سفیدها از چند کانال تایید شده است. 
تروریست‌ها در زمان حاضر در حال انتخاب ساکنان محلی برای شرکت در فیلمبرداری صحنه‌های بمباران هوایی و استفاده از مواد شیمیایی سمی هستند.
تروریست‌ها قصد دارند صحنه‌ هایی که فیلمبرداری می‌کنند را در شبکه‌های اجتماعی پخش و به عنوان مدارک و شواهد جنایت‌های ارتش سوریه و نیروی هوافضای روسیه علیه ساکنان محلی به افکار عمومی جهان قالب کنند.
به گفته روسها، کلاه سفیدها گروهی که ظاهرا بین‌المللی است، فعالیت خود را از سال ۲۰۱۳ در سوریه شروع کرد.  این گروه از سوی جیمز لا مژرار کارمند سابق اداره اطلاعات نظامی و کارشناس امنیتی انگلیس (که به تازگی درگذشت) با کمک واشنگتن در ترکیه تأسیس شد.
حوزه کاری این سازمان از همان ابتدا مناطق تحت تسلط گروه‌های تروریستی تعیین شد.
بسیاری از اسناد یافت شده توسط ارتش سوریه در مناطق آزاد شده نشان داد که کلاه سفیدها عضو گروه‌های تروریستی بوده و فرآیند بکارگیری تسلیحات شیمیایی علیه غیر نظامیان توسط تحریر الشام (جبهه النصره سابق) را فراهم کردند.
این گروه در ظاهر وظیفه امدادرسانی در مناطق تحت کنترل تروریست‌ها در سوریه را به عهده داشت و این وظیفه را با تبلیغات فراوان برای جذب حمایت مالی انجام می‌داد، ولی در اصل فعالیت آنها در راستای دستورات آمریکا و غربی‌ها در سوریه انجام می‌شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha