۵ آذر ۱۳۹۸، ۲۲:۱۷
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 83570543
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بسیج از سرمایه‌های اصلی انقلاب و نظام است

۵ آذر ۱۳۹۸، ۲۲:۱۷
کد خبر: 83570543
بسیج از سرمایه‌های اصلی انقلاب و نظام است

قزوین - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: بسیج را باید از سرمایه‌های اصلی و گرانبهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دانست که موجب حفاظت از ارزش‌ها و آرمان‌های این مرز و بوم شده است.

حکمت الله داودی سه شنبه شب در جلسه علنی شورای شهر قزوین ضمن تبربک سالروز بسیج، بسیج را نهادی مردمی و مظهر اقتدار و عزت میهن اسلامی دانست و افزود: هفته بسیج فرصت مناسبی برای قدرانی از نیروهای خدوم بسیجی که نماد ایثار و از خود گذشتگی هستند.
وی باب یان اینکه بسیج در همه عرصه ها حرفی برای گفتن دارد، اظهار داشت: در حقیقت این فرصت، بهانه ای برای یادآوری روحیه ایثارگری، شهادت طلبی وتفکر بسیجی در اقشار مختلف جامعه اسلامی است.
داودی ادامه داد: امام راحل با تدبیر و اندیشه والای خود در برهه حساسی از انقلاب فرمان تشکیل این نهاد مردمی و مورد نیاز کشور را صادر کردند.
وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل امروز را مورد تاکید قرار داد و گفت: هر چه بیشتر بتوانیم در مسیر آرمان های شهدا گام برداریم بهتر خواهیم توانست از آرمان های انقلاب و نظام صیانت کنیم.
فرمانده سپاه ناحیه امام‌حسن مجتبی (ع) نیز در این نشست با اشاره به حوادث اخیر گفت: با حضور به موقع و با بصیرت بسیج مردمی در صحنه اغتشاشات، نقشه دشمنان نقش بر آب شد.
سرهنگ محسن شیخ حسنی ضمن گرامیداشت یاد شهدا افزود: در سالروز بعثت شهدا با شهیدان پیمان می بندیدم در گام‌دوم انقلاب ادامه دهندگان آرمان های انقلاب باشیم.
وی اظهار کرد: هفته بسیج فرصتی دوباره برای تجدید بیعت با آرمانهای امام (ره) و مقام معظم رهبری و یادآوری رشادت‌های بسیجیان در دوران دفاع مقدس است.
فرمانده سپاه ناحیه قزوین با تاکید بر اینکه باید روحیه بسیجی در جامعه حفظ شود،افزود: فلسفه تشکیل بسیج، تحکیم و تحقق ارزش‌های اسلام است و نباید فراموش کرد که بسیج تشکلی مردمی، کم‌هزینه، بی‌توقع و آماده‌به‌خدمت است که همواره در مسیر دفاع از انقلاب است.
سرهنگ شیخ حسنی تصریح کرد: با ترویج فرهنگ بسیج و تربیت جوانان بسیجی می توانیم در همه ابعاد پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته باشیم.
وی اضافه کرد: تفکر بسیجی تفکری پویا و زنده است که به جامعه حیات و نشاط می‌بخشد و بدون شک اگر تفکر سازنده بسیجی در جامعه پیاده شود کشور در مقابل حوادث و ناملایمات بیمه خواهد شد.
فرمانده سپاه ناحیه امام حسن (ع) افزود: بسیج یک نیروی مردمی است که امام راحل با بینش الهی برای استفاده بهتر از این ظرفیت مردم و تحقق آرمان های انقلاب آن را پایه گذاری کرد.
سرهنگ شیخ حسنی تاکید کرد: در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی بسبج همواره در مسیر سختی چون هشت سال دفاع مقدس ، جهاد خدمت رسانی و محرومیت زدایی، خنثی کردن فتنه های همچون فتنه ۸۸ و ۹۶ حضور پررنگ داشته و کشتی انقلاب را به سلامت هدایت کرده است.
وی افزود: بسیج مایه عزت و افتخار ملت است و هر مدیری به خدمات بسیجیان ارزش قائل شود خود او نیز بسیجی است.
در ادامه این نشست با اهدا لوح تقدیر از بسیجیان حاضر در جلسه توسط اعضای شورای شهر قزوین تجلیل به عمل آمد.