۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۶:۳۵
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83571678
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین: عملکرد سیاست بازان آمریکا نشانگر قصد شیطانی آنان است

پکن- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: سیاه نمایی برخی از سیاست بازان و مقامات آمریکایی درباره چین، نشانگر قصد شیطانی و غیرقابل بیان آنان است.

«گنگ شوانگ» روز چهارشنبه در نشست خبری روزانه خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در پکن افزود: آمریکا واقعا نمی تواند در مساله اخلاق با چین مقایسه شود، چین همواره در سطح بین المللی ضمن دفاع از صلح، کمک به توسعه، اصرار بر عدالت، همراه با کشورهای دیگر به ساخت جامعه بشری با سرنوشت مشترک می پردازد.

او پکن را سازنده صلح جهانی، سهیم در توسعه جهانی و محافظ نظم بین المللی معرفی کرد و گفت: حتی براساس نتایج نظرسنجی یک ارگان آمریکایی، اعتماد مردم چین به دولت در مقام اول جهان قرار دارد.

اظهارات این مقام چینی در واکنش به سخنان سفیر آمریکا در آلمان بود که با انتشار بیانیه ای گفته بود آمریکا و چین در مسایل اخلاقی قابل مقایسه نیستند مقایسه کردن دولت آمریکا با حزب کمونیست چین، نوعی توهین به آمریکا و نیز نوعی توهین به مردم چین است.

اظهارات آمریکا درباره شینجیانگ پر از تبعیض و دروغ است
سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ادامه گفت: اظهارات تکراری شخصیت های آمریکایی درباره مسایل شین جیانگ (سین کیانگ) پر از تبعیض سیاسی و دروغ است و بار دیگر استاندارد دوگانه این کشور در مبارزه با تروریسم و نابودی افراط گرایی را نشان می دهد.

این بخش از سخنان سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین نیز واکنشی به اتهامات «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا است که گفته بود گزارش های اخیر درباره شین جیانگ نشان می دهد عملیات جدی نقض حقوق بشر در شین جیانگ وجود دارد و از چین دعوت می کند تمام دستگیرشدگان را رها کند.

گنگ شوانگ تاکید کرد: مسایل قومی، مذهبی و حقوق بشری در شین جیانگ وجود ندارد و تدابیر دولت محلی این منطقه نیز برای مبارزه با تروریسم و نابودی افراط گرایی است دولت چین از آزادی پیروی از مذاهب اتباع چین از جمله اقلیت ها مانند قوم اویغور دفاع می کند.

او گفت: چین همواره از شخصیت های خارجی که به شین جیانگ سفر می کنند و اصول منطقی و عادلانه را مورد حمایت قرار می دهند، استقبال می کند امور شین جیانگ به طور کامل از جمله امور داخلی چین است و پکن به هیچ نیروی خارجی ضد چین اجازه نمی دهد در این مورد دخالت کند.

پافشاری چین بر اصل عدم دخالت در امور داخلی کشورها
گنگ شوانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در بخش دیگری از سخنانش گفت: چین ضمن پیروی از اصول پنجگانه همزیستی مسالمت آمیز، بر عدم دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر اصرار دارد و طرفدار انتخاب راه توسعه مطابق با شرایط خود است پکن در این مورد گفتار خود را عملی کرده و هرگز کلاه دخالت نمی تواند بر سر چین گذاشته شود.

وی این اظهارات را در واکنش به گزارش ها درباره دخالت چین در استرالیا عنوان کرد و گفت: چین به طور قطع مخالف بزرگ نمایی گستاخانه برخی از نیروها و شخصیت ها درباره دخالت چین و سیاه نمایی درباره کشور است.

او به رسانه های استرالیا توصیه کرد به حقیقت مشخص احترام گذاشته و با رعایت اخلاق حرفه ای، از کارهای غیر مسئولانه دست بر دارند.

این مقام چینی اظهار امیدواری کرد دولت استرالیا صدای منطق را شنیده و گزارش های غیر واقعی را روشن کند و اقداماتی در پیش گیرد که به افزایش اعتماد متقابل و همکاری بین دو کشور بیانجامد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha