دومین همایش ملی برند در ورزش در مشهد برگزار شد

مشهد- ایرنا - دومین همایش ملی برند در ورزش با اهدافی چون توسعه تحقیق و پژوهش در حوزه برند در ورزش، توسعه تفکر برندینگ در بین مدیران سازمان‌ها، نهادها، باشگاه‌ها و فعالان حوزه ورزش و معرفی برند ورزش رضوی در مشهد برگزار شد.

دبیر این همایش روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری این رویداد به خبرنگار ایرنا گفت: مخاطب با برندی ارتباط برقرار می‌کند که تصاویر ذهنی اش نسبت به آن محصول ارزش گذاری خوبی کرده باشد.

سید مرتضی عظیم زاده افزود: برند، یکی از مفاهیم بزرگ و پایه ای در هر صنعتی است که در علم بازاریابی جایگاه ویژه ای دارد و به معنای در اختیار گرفتن سهمی از ذهن و قلب مشتری است.
وی ادامه داد: قسمت اعظم هویت یک کالای ورزشی مثل پیراهن یا کفش را اسم تبلیغاتی آن کالا با خود یدک می‌کشد و شخصی که از یک پیراهن با برند معروف استفاده می کند دارای رغبت و هیجان ورزشی بیشتری نسبت به کسی است که از یک پیراهن معمولی استفاده می کند.  
مدیر گروه رفتار حرکتی و مدیریت ورزشی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: برند، یک دارایی ناملموس ارزش آفرین به شمار می رود که بدون اینکه شخص فعالیت اقتصادی خاصی را انجام داده باشد بر منافع اقتصادی او افزوده می شود اما کمترین زمان تاثیرگذاری یک برند بر مخاطب بین سه تا پنج سال است.   
عظیم زاده افزود: موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی نیز به عنوان یکی از موسسات تاثیرگذار در ورزش استان خراسان رضوی که دارای زیر ساخت مناسبی حتی در میان کشورهای همسایه است باید بتواند از منویات و آموزه های دینی برای هویت سازی خود، ساز و کار ویژه ای طراحی کند.  
او ادامه داد: این ورزشگاه تقریبا هردو هفته یک بار شاهد برگزاری مسابقات فوتبال است و چه قدرخوب است که بعضی از اصول طرفداری در این ورزشگاه پایه گذاری شود تا به عنوان مثال شاهد جمع‌آوری زباله‌ها در پایان هر بازی توسط تماشاگران به عنوان یک پویش و فعالیت محیط زیستی باشیم.

دبیر دومین همایش ملی برند در ورزش با بیان این که بعد از سه سال، دومین همایش برند در ورزش برگزار شد گفت: بعد از این همایش، در پی کاربردی سازی مفاهیم برندسازی در ورزش هستیم یعنی سازمان‌ها، نهادها و موسسات و متولیان فعال در حوزه ورزش را رصد می‌کنیم و با آنها علم برند را به صورت کاربردی، اجرایی می‌کنیم.
عظیم زاده افزود: یکی از ماموریت‌های این همایش، تولید محتوا در صنعت ورزشی است که می تواند به توسعه علم برند نیز کمک شایانی کند.
وی ادامه داد: دبیرخانه دائمی برند در ورزش در دانشگاه فردوسی مشهد از سال ۱۳۹۴ ایجاد شده است و ماموریت خود را در“ توسعه علم برند در ورزش ” می داند و بر همین اساس در تلاش است تا خدمات خود را کاربردی‌تر کند و در اختیار فعالان حوزه صنعت ورزش قرار دهد.
دبیر دومین همایش ملی برند در ورزش گفت: ۱۰۴ عنوان مقاله به دبیرخانه این همایش رسید که از این تعداد ۱۳ مقاله به صورت سخنرانی ارائه می شود و پنج سخنرانی کلیدی نیز برنامه ریزی شده است و همچنین ۵۷ مقاله به صورت پوستر در محل برپایی همایش ارائه می شود.
سرپرست مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی نیز در این همایش گفت: این سازمان به واسطه انتساب به بارگاه امام هشتم (ع) و همچنین وجود زیر ساخت های مناسب در امر موقوفات و نذورات خود جایگاه مناسبی برای تبیین هویت رضوی دارد.
علیرضا تاج فیروز افزود: در رویکرد این سازمان، علاوه بر توسعه ورزش، بر فراگیری اخلاق در ارکان مختلف ورزش و تبیین شاخصه‌هایی مانند ولایتمداری، وقف، اخلاق پهلوانی و استکبار ستیزی تاکید شده است.  
وی اضافه کرد: سیره و روش حضرت امام رضا (ع) و اصول نظام جمهوری اسلامی ایران و همچنین رهنمودهای رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در انتخاب این رویکرد، مد نظر قرار گرفته است.
در این همایش یک روزه از کتاب "معرفی برند در ورزش" که در حوزه بازاریابی و برند با نگاه تحقیقی به نگارش درآمده است رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha