هزار و ۵۷ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد

تهران _ ایرنا_ رئیس سازمان بهزیستی کشور در آیینی نمادین از طریق ویدئو کنفرانس، یکهزار و ۵۷ واحد مسکونی را در۲۶ استان در سراسر کشور به مددجویان بهزیستی واگذار کرد.

وحید قبادی دانا روز یکشنبه در آیین واگذاری یکهزار و ۵۷ واحد مسکونی به مددجویان گفت: این واحدها در ۲۶ استان کشور به طور همزمان به ۳۷۳ خانوار دارای دو معلول به بالا و ۶۹۴ خانوار دارای یک معلول و زنان سرپرست خانوار واگذار شد و برای ساخت آن ۹۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی اضافه کرد: این مبالغ در قالب کمک های بلاعوض، تسهیلاتی مانند معافیت از حق انشعاب آب و گاز و برق و تسهیلات بانکی ارزان هزینه شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: از ابتدای فعالیت سازمان بهزیستی کشور، ۱۱۶ هزار واحد مسکونی برای مددجویان تسهیل شده که ۸۰ هزار واحد مسکونی آن در زمان فعالیت دولت تدبیر و امید واگذار شده است.

قبادی دانا افزود: ۴۸ هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی در دست ساخت است و ۴۳ هزار فرد دارای معلولیت سرپرست خانوار متقاضی دریافت مسکن هستند که در تلاش هستیم طی چهار سال آینده صاحب مسکن شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: پروژه واگذاری واحدهای مسکونی به خانواده های دارای دو معلول به بالا از سال ۹۴ آغاز شد و ۱۴ هزار خانوار دارای دو معلول به بالا شناسایی و هفت هزار واحد مسکونی به آنان واگذار شد.

قبادی دانا افزود: ۶ هزار واحد مسکونی برای خانوارهای دارای دو معلول به بالا در دست ساخت است و یک هزار خانوار از ۱۴ هزار خانوار شناسایی شده پشت نوبت هستند و سه هزار خانوار دیگر شناسایی شدند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین در مجموع چهار هزار خانوار دارای دو معلول به بالا در نوبت دریافت واحد مسکونی قرار دارند که برای ساخت مسکن آنها اقدام می شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مجموعا ۱۷ هزار خانوار دارای دو معلول به بالا شناسایی شده است، افزود: با توجه به تغییرات قیمت،  مبلغ کمک بلاعوض برای هر واحد مسکونی شهری دو برابر شده و از ۳۰ میلیون تومان به ۶۰ میلیون تومان  رسیده است.

قبادی دانا افزود: این افزایش کمک بلاعوض برای هر واحد مسکونی شهری با همکاری انجمن خیرین مسکن ساز، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و سازمان بهزیستی کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: خانواده هایی که برای ساخت واحد مسکونی توانایی نداشتند برنامه ریزی شد با کمک خیرین، زمین در اختیار آنها قرار گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به قراردادهای پروژه های ساخت مسکن گفت: برای ساخت مسکن برای مددجویان بهزیستی با بنیاد مسکن ۲۰ هزار واحد مسکونی،  با قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۵ هزار و ۲۵۲ واحد مسکونی و با سازمان بسیج سازندگی پنج هزار واحد مسکونی قرارداد داریم.

قبادی دانا افزود: نگرانی ما برای خانوارهای دارای معلول در دهک های درآمدی پایین است که برای ساخت مسکن آنها، دو قرارداد با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی و با بنیاد مسکن برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی داریم.  

ذوالفقار یزدان مهر، معاون امور مشارکت های مردمی، موسسات غیردولتی و توانمندسازی امور مجلس سازمان بهزیستی کشور نیز در این آیین گفت: ۱۰۵۷ واحد مسکونی در ۲۶ استان کشور از جمله گیلان، مازندران، جنوبی و خوزستان واگذار شد.

وی خاطرنشان کرد: ۹۱۵ واحد مسکونی از ۱۰۵۷ واحد مسکونی واگذار شده مربوط به خانواده های دارای معلول و بقیه واحدها مربوط به زنان سرپرست خانوار است.

معاون امور مشارکت های مردمی بهزیستی با اشاره به هم افزایی سازمان شهرسازی، بنیاد مسکن،   بنیاد مستضعفان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بهزیستی کشور در ساخت واحدهای مسکونی، افزود: قیمت تمام شده واحدهای مسکونی ۹۵ میلیارد تومان است.

یزدان مهر افزود: تعهد قانونی بهزیستی ۷۶۰۰ واحد مسکونی بوده است اما با هم افزایی ها ۹ هزار واحد مسکونی تحویل داده شده است و تا آخر امسال ۱۸ هزار واحد مسکونی تحویل می شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۹۸ واحد مسکونی در دست ساخت است که ۳۶ هزار واحد مسکونی مربوط به افراد دارای معلولیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha