«به خاطر مروارید» از هرمزگان راهی قزوین شد

بندرعباس- ایرنا- نمایش «به خاطر مروارید» کاری از تولیدات دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری هرمزگان در چهاردهمین جشنواره سراسری بچه‌های مسجد در استان قزوین به روی صحنه می‌رود.

رییس حوزه هنری هرمزگان گفت: این نمایش که حسین فدایی آن را  نوشته حبیب‌الله ناصری و باقر رمضان زاده آن را  کارگردانی می‌کنند.

انوشیروان پیش‌دار روز یک‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس جدول زمان‌بندی جشنواره سراسری بچه‌های مسجد در قزوین، نمایش «به خاطر مروارید» از  سه‌شنبه ۱۲ آذر از ساعت ۱۱ صبح در مسجد توحید اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: ‌هم‌چنین روز چهارشنبه ۱۳آذر ساعت ۱۰ در مسجدالنبی(ص) و ساعت ۱۶ نیز در مسجد چهارده  معصوم (ع) شهر قزوین اجرا می‌شود.

نمایش «به خاطر مروارید» داستان چهار دختر جوان است که با توجه به اتفاقی که برای دوست و همکلاسی شان افتاده است در پی حل این مشکل هستند که هرکدام برای این اتفاق راه حلی را بیان می‌کنند به طوری که مخاطب را به‌عنوان قاضی در کنار خود دارند.

این نمایش با حمایت دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری هرمزگان تهیه و تولید شده در آن زلیخا اسمعیل‌زاده، زهرا عربی، زهره حسین‌پور و حدیث حسین‌پور بازیگران آن هستند.

چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی «بچه های مسجد» ۱۲ تا ۱۴ آذر ماه در شهر قزوین برگزار می‌شود.

این جشنواره به میزبانی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر، حوزه هنری استان قزوین و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور در شهر قزوین برگزار می‌شود.

«غراب شیطان» در تماشاخانه مهر تهران به روی صحنه می‌رود

رییس حوزه هنری هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: هنرمندان نمایش «غراب شیطان» از تولیدات واحد نمایش حوزه هنری این استان نیز راهی تهران شدند.

پیش‌دار افزود: نمایش «غراب شیطان» به کارگردانی حسن سبحانی از شهرستان میناب و نویسندگی رضا گشتاسب در تماشاخانه مهر حوزه هنری به روی صحنه می‌رود.

وی ادامه داد: نمایش «غراب شیطان» با موضوع دفاع مقدس از ۱۲ تا ۲۲ آذر به مدت ۱۰ شب در تماشاخانه مهر حوزه هنری تهران به روی صحنه خواهد رفت.

رییس حوزه هنری هرمزگان با بیان اینکه نمایش غراب شیطان به عنوان نمایش برتر به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شده است، افزود: این نمایش غراب شیطان هم‌چنین در  بیست‌ودومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر نیز رتبه سوم را به دست آورد.

دریا چشم کدام موج را خیس می‌کند

پیش‌دار توجه جدی به آثار نمایشی ارزشی و حمایت از خلاقیت‌های نمایشی هنرمندان را از هدف‌های مهم حوزه هنری تشویق در راستای زمینه‌سازی برای تولید و ارائه آثار نمایشی فاخر بر اساس مضامین دفاع مقدس و ادبیات پایداری برشمرد.

وی در این راستان به تولید نمایش «دریا چشم کدام موج را خیس می‌کند» اشاره کرد و افزود: این نمایش حاصل ۳ ماه تمرین و تلاش هنرمندان واحد نمایش حوزه هنری استان هرمزگان است که اوایل دی‌ماه امسال برای اجرای عموم به روی صحنه می‌رود.

رییس حوزه هنری هرمزگان گفت: نمایش «دریا چشم کدام موج را خیس می‌کند» با موضوع شهدای هواپیمای مسافربری ایرباس تهیه و تولید شده است.

نمایش «دریا چشم کدام موج را خیس می‌کند» را محمد رضا آریان‌فر نوشته و علی رحیمی شهواری آن را کارگردانی می‌کند و از زاویه‌ نگاه برخی خانواده‌های جان‌باختگان روایت شده است.

این نمایش، داستان زنی را روایت می‌کند که هم‌چنان چشم انتظار بازگشت همسرش خود بوده و همسری که برای نجات مسافران ایرباس، قایق خود را به آب انداخته است.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha