۱۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۹:۵۹
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83576615
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شانگهای مبدا سفر گردشگران چینی به ایران

۱۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۹:۵۹
کد خبر: 83576615
شانگهای مبدا سفر گردشگران چینی به ایران

پکن- ایرنا- شانگهای به عنوان یکی از بنادر تجاری و همچنین یکی از شهرهای مدرن و زیبای چین، اگرچه خود یکی از مقصدهای اصلی گردشگری در چین است اما این شهر ظرفیت تبدیل به مبدا سفر گردشگران به ایران را هم دارد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم شانگهای، در همین راستای نشست هم اندیشی توسعه گردشگری با هدف جذب گردشگران شانگهای به ایران روز یکشنبه با حضور «ولی تیموری» معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران و اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین در شانگهای برگزار شد.


همکاری های ایران با چین بر محور گردشگری تمرکز دارد
«ولی تیموری» معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران در این نشست با توجه به مناسبات راهبردی بین ایران و چین و امضای سند گردشگری میان دو کشور گفت: همکاری های گردشگری ایران اکنون متمرکز بر بازار چین است و اقدامات خوبی هم در یک سال گذشته صورت گرفته است.

وی با اشاره به طراحی اقلام تبلیغاتی به زبان چینی گفت: اتاق بازرگانی شانگهای می تواند در جذب توریست چینی موثر باشد او از تلاش های انجام شده توسط  اتاق بازرگانی ایرانیان شرق چین تقدیر کرد و این اتاق را اتاقی منسجم در کشور چین بر شمرد.

«رمضان  پرواز» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای در این نشست ضمن تاکید بر اهمیت  پروژه  کمربند و جاده و پتانسیل های موجود در چین و لغو یکطرفه ویزای گردشگرانی چینی به ایران اعلام کرد باید از همه پتانسیل های موجود به جهت ارتقا صنعت توریست ایران بهره مند شد و یکی از پتانسیل های موجود اتاق بازرگانی ایرانیان شرق چین در شانگهای است که می تواند در توسعه حوزه گردشگری به ایران گامهای بزرگی بردارد.  


باید نگاه عمیق تری به گردشگری چین داشت
رییس اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم شرق چین هم در این نشست گفت با توجه به گسترش صنعت توریست در چین لازم است نگاه عمیق تری به این حوزه داشت چرا که تاکنون از پتانسیل های حوزه گردشگری برای جذب توریست چینی در کشور چین استفاده نشده است و تصویر کاملی از ایران برای گردشگران چینی معرفی نشده است.

حسین نژاد صفری با بیان اینکه تبلیغات مخرب رسانه های غربی نیز تاثیرات منفی برجا گذاشته است گفت: باید روی این بخش نیز تمرکز کرد تا مردم چین با واقعیت های ایران بیشتر آشنا شوند و چینی های گردشگر از ایران اطلاعات بیشتری داشته باشند.

او خاطر نشان کرد با توجه به اقدامات مدبرانه سفیر ایران در چین و سرکنسول شانگهای و تلاش های انجام شده توسط پرسنل سفارت و کنسولگری، بیش از هر زمان دیگری حرکت به سمت توسعه به چشم می خورد که  نوید بخش ارتقا بیشتر مناسبات ایران و چین است.  

نژاد صفری از تشکیل کارگروه ویژه گردشگری و فرهنگی در اتاق بازرگانی خبر داد و گفت: این کارگروه آماده است بصورت تخصصی و کاربردی اطلاعات مهم و کاربردی در خصوص شناخت توریست چینی،  نیازها و علاقه مندی چینی ها از گردشگری در ایران را در قالب یک گزارش کامل تخصصی به این وزراتخانه ارایه نماید تا بتواند هرچه بیشتر و بهتر در جهت تشویق گردشگر چینی گام های مهمی بردارد.
 

شانگهای نقش مهمی در جذب گردشگر به ایران دارد
علیرضا رمضانی فرد نایب رییس اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم شرق چین نیز گفت: باتوجه به اهمیت شانگهای بعنوان بزرگترین، پرجمعیت ترین و ثروتمندترین شهر چین و دنیا، این شهر نقش بسیار بزرگی در حوزه گردشگری و جذب توریست به تمام دنیا دارد.

او با اشاره به اینکه ایران نیز همانند سایر کشورها باید از امکانات موجود در شانگهای بهره مند شود اتاق بازرگانی آماده است  با همکاری این وزرتخانه "مرکز گردشکری و فرهنگی ایران در شانگهای" را راه اندازی کند تا بتوان با معرفی بهتر ایران، از پتانسیل های کلان شهر شانگهای بهره گرفت و آن را راهگشا تشویق گردشگران چینی بویژه اقشار ثروتمند شانگهای برای سفر به ایران کرد.

در ادامه این نشست مصوب شد تیم ویژه ای در کارگروه گردشگری اتاق بازرگانی با هدف تهیه یک گزارش جامع در این مورد تشکیل شود همچنین در پایان این نشست ضیافت شام نیز به میزبانی اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین برگزار شد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha