داوطلبانی که روز نخست آمدند

استان‌ها – ایرنا – ثبت نام از داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز در شرایطی در سراسر کشور آغاز شد که اغلب فرمانداری ها در روز نخست آرام و خلوت بودند.

ثبت نام از داوطلبان تا شانزدهم آذرماه ادامه دارد و به افرادی که قصد حضور در رقابت های انتخابات مجلس را دارند توصیه شده تا ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

آذربایجان شرقی: به گفته معاون سیاسی و امنیتی استاندار، در روز نخست ۲۱ داوطلب به حوزه‌های انتخابیه این استان مراجعه کردند که از این تعداد فرآیند ثبت نام هشت داوطلب در سامانه جامع انتخابات نهایی شد.
این استان با ۳.۸ میلیون نفر، ۱۳ حوزه انتخابیه و ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

آذربایجان غربی: در نخستین روز فرآیند ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ۳۳ نفر در ۱۰ حوزه انتخابیه آذربایجان غربی ثبت‌نام کردند که بیشترین تعداد افراد ثبت‌نام‌کننده در نخستین روز با ۱۱ نفر مربوط به حوزه انتخابیه ارومیه بود و ۳۱ نفر از آنان مرد و ۲ نفر زن هستند.

اردبیل: در استان اردبیل ۱۱ نفر داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی شدند که از این تعداد چهار نفر برای حوزه انتخابیه اردبیل، نمین، نیر و سرعین؛ چهار نفر برای حوزه انتخابیه پارس‌آباد و بیله‌سوار مغان ، یک نفر برای حوزه انتخابیه خلخال و کوثر، یک نفر برای حوزه انتخابیه مشگین‌شهر و یک نفر برای حوزه انتخابیه گرمی ‌مغان داوطلب شده اند.
استان اردبیل با پنج حوزه انتخابیه هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

اصفهان: ۳۹ نفر در نخستین روز آغاز ثبت‌نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، در حوزه انتخابیه استان اصفهان نام‌نویسی کردند که از این تعداد ۳۷ نفر مرد و ۲ نفر زن هستند.
از میان ثبت‌نام‌کنندگان ۳۰ نفر دارای مدرک فوق‌لیسانس، پنج نفر دارای دکترا، ۲ نفر دارای لیسانس و ۲ نفر دارای تحصیلات حوزوی هستند.
استان پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفری اصفهان با احتساب نماینده ارامنه اصفهان جنوب ایران دارای ۲۰ نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

البرز: ۱۹ داوطلب در استان البرز برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه شهرستان کرج و شهرستان ساوجبلاغ ثبت نام کردند که از این تعداد سه نفر زن و بقیه مرد بودند.
۱۴ نفر از این داوطلبان با مراجعه به حوزه انتخابیه کرج  و پنج نفر با مراجعه به حوزه انتخابیه ساوجبلاغ  برای رقابت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند.
 البرز با ۶ شهرستان و حدود سه میلیون نفر جمعیت دارای ۲ حوزه انتخابیه شامل شهرستان های کرج ، اشتهارد و فردیس و  حوزه انتخابیه شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد و طالقان است و سه نماینده در مجلس دارد.

ایلام: در ایلام نیز امروز پنج داوطلب برای حوزه های انتخابیه ایلام، سیروان، مهران، ایوان و چرداول و چهار داوطلب انتخابات مجلس نیز در حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره امروز ثبت نام کردند.
استان ایلام دارای سه کرسی از صندلی‌های مجلس شورای اسلامی است؛ بررسی انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۰ دوره قبل نشان می‌دهد تنها ۲ بار سرنوشت انتخابات در دور اول مشخص شده و هشت بار معادل ۸۰ درصد به دور دوم کشیده شده است.

بوشهر: از استان بوشهر ۱۹ نفر نام خود را در فهرست داوطلبان این دوره از انتخابات مجلس ثبت کردند که از این تعداد ۹ نفر در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه، دیلم، پنج نفر در دشتی و تنگستان، سه نفر دشتستان و ۲ نفر در کنگان، دیر، جم و عسلویه ثبت‌نام کردند.
از مجموع افراد ثبت‌نام  شده ۱۸ نفر مرد و یک نفر زن هستند ضمن آنکه یک نفر مدرک تحصیلی دکترا ، ۱۳ نفر فوق لیسانس، چهار نفر لیسانس و یک نفر تحصیلات حوزوی دارند.
استان بوشهر با یک میلیون ۱۶۳ هزار نفر جمعیت و چهار حوزه انتخابیه، چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

تهران: استان تهران رکورد دار ثبت نام ها در روز نخست بود و ۱۹۳ نفر ثبت نام قطعی کردند که از این تعداد  ۱۶۴ داوطلب در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس نام نویسی کرده‌اند.
همچنین یک داوطلب در حوزه انتخابیه پاکدشت و پنج نفر در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه ثبت نام کرده‌اند؛ سهم  حوزه انتخابیه رباط کریم و بهارستان چهار نفر و ورامین، قرچک و پیشوا ۱۱ نفر و حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد هفت نفر اعلام شده است.
با احتساب ثبت نام های صورت گرفته در وزارت کشور، تعداد کل ثبت‌نام‌کنندگان برای حوزه‌های ۶ گانه استان تهران به ۲۲۲ نفر می رسد.
استان تهران در قوه مقننه صاحب ۳۵ کرسی است که ۳۰ مورد از آنها متعلق به حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس و مابقی برای شهرستان های اطراف است.

چهارمحال و بختیاری: در استان چهارمحال و بختیاری نیز امروز ۱۹ ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی مجلس یازدهم انجام شد که از این تعداد ۱۸ نفر مرد و یک نفر زن بوده‌اند.
بیشترین تعداد ثبت‌نامی‌ها مربوط به حوزه انتخابیه لردگان و خانمیرزا با ۷ مورد بود و در حوزه انتخابیه بروجن نیز ۶ داوطلب، حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کیار، کوهرنگ و دهستان دستگرد ۳ داوطلب و حوزه انتخابیه شهرکرد، بن و سامان ۳ داوطلب اقدام به ثبت‌نام کردند.
چهارمحال و بختیاری بیش از ۹۴۷ هزار نفر جمعیت دارد که از این استان ۴ نماینده به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند.

خراسان شمالی: از استان خراسان شمالی پنج نفر در نخستین روز ثبت نام ها، داوطلب نمایندگی مجلس شدند که از این تعداد ۴ نفر مربوط به حوزه انتخابیه اسفراین و یک نفر مربوط به حوزه انتخابیه بجنورد بوده است.
شمار ثبت نام کنندگان در حوزه انتخابیه مشترک فاروج (خراسان شمالی) و قوچان (خراسان رضوی) نیز در نخستین روز نام نویسی چهار نفر بوده است اما در شهرستان شیروان کسی در نخستین روز ثبت نام نکرد.
استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

خراسان رضوی: از استان خراسان رضوی ۵۷ نفر داوطلب نمایندگی مجلس شدند که از این تعداد ۵۴ نفر مرد و سه نفر زن هستند که دو نفر از بانوان در حوزه انتخابیه مشهد و کلات و یک نفر نیز در حوزه انتخابیه سبزوار، جوین، جغتای، داورزن و خوشاب ثبت نام کرده اند.
میانگین سنی داوطلبان نامزدی نمایندگی مجلس در استان خراسان رضوی طی روز نخست ۳۸ سال بوده است.
بیشترین میزان ثبت نام درحوزه انتخابیه مشهد و کلات با ۲۷ نفر بوده است.
استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۲ حوزه انتخاباتی و ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

خراسان جنوبی: از استان خراسان جنوبی نیز هشت نفر داوطلب نمایندگی از حوزه‌های انتخابیه این استان شدند که یک نفر از آنان برای حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه ثبت‌نام کرده است.
همچنین چهار نفر برای حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف و سه نفر در حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه ثبت‌نام کردند اما برای حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه ثبت نامی انجام نشد.
استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه دارد که از هر حوزه یک نفر راهی مجلس شورای اسلامی می شود.

خوزستان: ۴۹ نفر در روز نخست ثبت‌نام از داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه خوزستان نام نویسی کردند که بیشترین تقاضای نمایندگی برای اهواز با ۱۰ نفر و آبادان هفت نفر بوده است.
خوزستان دارای ۱۴ حوزه انتخابیه است و ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

زنجان: در پایان روز اول ثبت‌نام، ۱۵ نفر در حوزه‌های انتخابیه زنجان ثبت‌نام کردند که هشت نفر در حوزه انتخابیه زنجان و طارم، سه نفر از خدابنده، ۲ نفر از ابهر، خرمدره و سلطانیه و ۲ نفر نیز از حوزه انتخابیه ماهنشان، ایجرود و دهستان‌های قولتوق و بوغداکندی بوده اند.
استان زنجان پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

سمنان: از استان سمان در روز نخست ۹ نفر داوطلب نمایندگی مجلس شدند که ۲ نفر برای حوزه  سمنان، مهدیشهر و سرخه، سه نفر در حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان، ۲ نفر در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی و ۲ داوطلب نیز در حوزه انتخابیه دامغان بوده است.
استان سمنان با جمعیت ۷۰۲ هزار نفری ۴ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

فارس: از مجموع ۴۰ نفری که از استان فارس داوطلب نمایندگی مجلس یازدهم شدند، ۱۵ نفر مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان است و ستادهای انتخابات مستقر در  لامرد و مهر، مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد، آباده، خرم‌بید و بوانات امروز هیچ ثبت نامی نداشته‌اند.
استان فارس با دربرگرفتن ۳۶ شهرستان دارای ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

قزوین: ۱۶ نفر در نخستین روز نام نویسی از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان قزوین از سه حوزه انتخابیه استان ثبت نام کردند که هفت تن از آنان داوطلب نمایندگی از حوزه انتخابیه قزوین، آبیک و البرز هستند.
همچنین پنج نفر نیز از حوزه انتخابیه بویین زهرا و آوج و چهار تن از حوزه انتخابیه تاکستان نام نویسی کردند.
نسبت به دوره گذشته، ثبت نام در روز اول نام نویسی از داوطلبان در حوزه های انتخابیه استان قزوین ۳۳ درصد رشد داشت.

قم: امروز از استان قم ۱۱ نفر داوطلب نمایندگی مجلس شدند که از این بین ۴ تن از طلاب حوزه های علمیه به شمار می روند.
استان قم سه نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

کردستان: در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان در مجموع ۲۲ نفر شامل ۲۱ مرد و یک زن برای حضور در این عرصه نامنویسی کردند که از این تعداد داوطلب، مشخصات ۱۸ نفر ثبت نهایی شده است.
امروز در حوزه انتخابیه بیجار هفت نفر، حوزه انتخابیه قروه و دهگلان یک نفر و حوزه انتخابیه سقز و بانه نیز سه نفر ثبت نام کردند؛ در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد یک نفر و در حوزه انتخابیه سنندج، کامیاران و دیواندره نیز ۱۰ نفر شامل ۹ مرد و یک زن داوطلب شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شدند. 
استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

کرمان: ۲۰ نفر به عنوان داوطلب نمایندگی مجلس از استان کرمان امروز ثبت نام کردند که ۱۶ نفر از ثبت نام کنندگان مرد و ۴ نفر زن هستند.
در حوزه شهرستان های کرمان و راور ۹ نفرکه ۳ تن از آنها زن هستند، در حوزه انتخابیه رفسنجان و انار ۴مرد، در حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر ۲مرد و یک زن، در حوزه انتخابیه جیرفت ۲مرد، در حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان یک مرد و در حوزه انتخابیه شهربابک یک مرد ثبت نام کردند.
استان کرمان دارای ۱۰کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

کرمانشاه: سهم استان کرمانشاه از نخستین روز ثبت نام ها ۴۴ داوطلب بود که از این تعداد ۴۱ نفر مرد و سه نفر زن هستند.
در حوزه انتخابیه کرمانشاه ۲۳ نفر، حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباحانی پنج نفر، حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین سه نفر، حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو سه نفر، حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب پنج نفر و حوزه انتخابیه سنقروکلیایی پنج نفر برای برای نام نویسی اقدام کردند.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

گلستان: امروز ۴۰ نفر برای ۶ حوزه انتخابیه استان گلستان داوطلب نمایندگی مجلس شدند که از این تعداد ۱۲ نفر برای حوزه انتخابیه گمیشان ، بندرگز ،کردکوی و بندرترکمن، ۱۱ نفر برای حوزه انتخابیه گنبدکاووس، ۷ نفر برای حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا، ۲ نفر برای حوزه انتخابیه علی آبادکتول، ۴ نفر برای حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر و ۴ نفر برای حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، مراوه تپه و کلاله بوده است.
استان گلستان با ۶ حوزه انتخابیه اصلی، ۷ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

لرستان: در روز نخست نام‎نویسی از داوطلبان مجلس شورای اسلامی ۲۵ نفر در لرستان برای ورود به خانه ملت اعلام آمادگی و ثبت‎نام کردند که ۶ نفر برای داوطلبی در حوزه انتخابیه بروجرد و اشترینان، هشت نفر خرم آباد و چگنی، یک نفر سلسله و دلفان، چهار نفر کوهدشت و رومشکان، یک نفر دورود و ازنا و پنج نفر الیگودرز نام نویسی کرده اند.
لرستان ۹ نماینده در خانه ملت دارد.

مرکزی: ۲۳ نفر در نخستین روز از آغاز مرحله ثبت‌نام از دواطلبان در استان مرکزی نام نویسی کردند که از این افراد ۲۲ نفر مرد و یک نفر زن بوده است.
از حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب در مجموع ۱۰ نفر که ۹ نفر به صورت قطعی و یک نفر در حال تکمیل فرآیند ثبت نام و یک نفر زن، حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان و خمین هرکدام یک نفر، محلات و دلیجان ۲ نفر، شازند سه نفر و ساوه و زرندیه ۶ نفر ثبت نام کرده‌اند.
استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارای هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که ۲ کرسی مربوط به حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب است.

هرمزگان: امروز هشت داوطلب برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در هرمزگان ثبت نام کردند. از این تعداد شش نفر در مرکز حوزه انتخابیه بندرعباس شامل ۵ نفر مرد و یک نفر زن، دو نفر مرد هم در مرکز حوزه انتخابیه میناب نام نویسی کرده و در حوزه انتخابیه بندرلنگه ثبت نامی انجام نشد.
این استان دارای ۵ کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی است.

همدان: سهم استان همدان از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز نخست ۱۹ نفر بود که سه نفر در حوزه انتخابیه همدان و فامنین، سه نفر درملایر، چهار نفر در نهاوند، یک نفر در تویسرکان، سه نفر در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ،سه نفر از اسدآباد و ۲ نفر در حوزه انتخابیه رزن و درگزین ثبت‌نام کردند.
استان همدان با یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان و ۹ حوزه انتخابیه دارای هفت کرسی نمایندگی در بهارستان است.

یزد: از استان یزد امروز ۱۵ نفر در چهار حوزه انتخابیه استان ثبت نام کردند که سهم حوزه انتخابیه یزد ۹ نفر و حوزه انتخابیه تفت سه نفر بود.  ۲ نفر در حوزه انتخابیه مهریز و یک نفر هم برای اردکان داوطلبی خود را برای رقابت های مجلس اعلام کردند.
استان یزد با ۱۰ شهرستان و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha