۱۲ آذر ۱۳۹۸، ۱۳:۴۷
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 83579047
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شانزدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز با حضور ۱۱ گروه برگزار می‌شود

سنندج - ایرنا - شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کُردی از ۱۹ تا ۲۳ آذر  امسال با حضور ۱۱ گروه نمایشی در سقز برگزار می‌شود.

شانزدهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و با همکاری و همراهی استانداری استان، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت استانداری و فرمانداری ویژه سقز، شهرداری و شورای اسلامی شهر سقز و انجمن هنرهای نمایشی کردستان از ۱۹  تا ۲۳ آذر امسال برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز سه‌شنبه  در جلسه‌ای با اعضای دبیرخانه شانزدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز اظهار داشت: بسترها و امکانات لازم برگزاری و حضور این تعداد گروه در این دوره از جشنواره در شهر سقز مهیا شده است.

جلال قلعه‌شاخانی به اهمیت برگزاری این جشنواره اشاره کرد و افزود: برگزاری این رویداد هنری منجر به شور ونشاط اجتماعی و ارتقای بینش فرهنگی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان یادآور شد: توجه به زبان و ادبیات کُردی به عنوان پشتوانه‌های غنی و تشویق نویسندگان به نگارش متون نمایشی بر اساس اصالت و ارزش‌های فرهنگی مناطق کُردنشین از جمله مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

قلعه‌شاخانی اضافه کرد: بی‌شک این جشنواره زمینه ساز پیوند عامه مردم و جلب مشارکت آنان به منظور رشد و اعتلای تئاتر در مناطق کردنشین است و این از دیگر نقاط قوت برگزاری این رویداد فرهنگی هنری است.

وی یادآور شد: ایجاد زمینه اجراهای عمومی و بستری برای تولید نمایش‌های کُردی از دیگر دستاوردهایی است که باید برای  دستیبای به آن تلاش کرد.

معرفی ۱۱ اثر به بخش نهایی جشنواره تئاتر کردی سقز

دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کُردی سقز نیز در این جلسه با اشاره به آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره گفت: بعد از اتمام مهلت ارسال آثار،  ۶۵ اثر شامل ۴۸ اثر داخلی و ۱۷ اثر خارجی به دبیرخانه شانزدهمین دوره این جشنواره رسید.

هیوا حاجی محمدی  یادآور شد: آثار رسیده در بخش بین الملل از کشورهای ترکیه (استانبول، دیاربکر)، سوئد، سوریه و از شهرهای اقلیم کردستان عراق و آثار داخلی نیز از استان‌های خراسان شمالی، تهران، ایلام، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی و کردستان ارسال شده است.

وی با اشاره به اعضا هیئت انتخاب آثار و بازبینی شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کوردی سقز اظهار داشت: رسول بانگین از ارومیه، هیوا منوچهری از مریوان، حسن ترقی از سنندج، کامران شهلایی از کرمانشاه و جمیل منصوری از سقز آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره را انتخاب و بازبینی کردند.

دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز اضافه کرد: هیئت بازبین جشنواره ۹ اثر را در بخش داخلی و ۲ اثر را در بخش خارجی را برای رقابت در بخش پایانی جشنواره معرفی کرد.

نمایش های گراداف به کارگردانی سامان مهران و فرزاد حسن میرزایی از بانه، جن و جنوکه به کارگردانی سعید پاکزاد از کرمانشاه، حصار به کارگردانی هیمن سهرابی از بوکان، سورانه به کارگردانی غلامرضا همتیان از بیجار، چاوه روان به کارگردانی امیر زارع زاده از سقز، قابووسی میروویان به کارگردانی حامد اسماعیل وند از ارومیه، سه رپیل  به کارگردانی حمیدرضا احمدی کردستانی از سنندج، ئه‌رکی نیشتمانی داهولیک به کار گردانی جمیل مفاخری از سنندج، چنارهکان به کارگردانی امید مصطفایی از سقز و  ۲ اثرخارجی در این دوره از جشنواره با هم رقابت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha