۱۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۳:۴۳
کد خبرنگار: 2391
کد خبر: 83580533
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشته شدن دهها تن در عملیاتی در جنوب شرق ترکیه

۱۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۳:۴۳
کد خبر: 83580533
کشته شدن دهها تن در عملیاتی در جنوب شرق ترکیه

تهران- ایرنا- ارتش ترکیه از کشته شدن ۱۲۴ نفر طی عملیات جداگانه موسوم به کران در جنوب شرقی این کشور در جریان مبارزه با حزب کارگران کردستان موسوم به پ. ک. ک خبر داد.

به گزارش رسانه‌های ترکیه در روز چهارشنبه، بیانیه وزارت دفاع ملی ترکیه افزود: در عملیات ارتش در جنوب شرق کشور که در سه مرحله و از آغاز تابستان امسال علیه گروه پ ک ک در حال انجام است، تاکنون ۱۲۴ نفر کشته، ۱۹ نفر تسلیم و ۲۸۱ پناهگاه و مخفیگاه اعضای این گروه کشف و متلاشی شده است.

حزب کارگران کردستان ترکیه "پ. ک. ک" به رهبری عبداله اوجالان که در حال حاضر در زندانی به نام ایمرلی بسر می برد،‌ بیش از ۳۰ سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی آنکارا مبارزه می‌کند.

در این بیانیه همچنین به اخراج ۵۹ عضو گروه‌های تروریستی از ترکیه با ملیت خارجی اشاره شد.

چند روز پیش نیز وزارت دفاع ملی ترکیه در اطلاعیه ای از آغاز عملیات نظامی «پنجه-۳» در منطقه سینات-هفتانین شمال عراق خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: «عملیات «پنجه-۳» با هدف تامین امنیت مرزی ، نابودی تروریست‌ها ، پناهگاه‌ها و مخفی‌گاه‌های آنان در منطقه "سینات-هفتانین" انجام می‌شود.

این عملیات با پشتیبانی جنگنده های نیروی هوایی، نیروهای هوانوردی، پهپادها، پهپادهای مسلح و خمپاره اندازهای فرتنا «طوفان» طبق برنامه با موفقیت پیش می رود.

ارتش ترکیه از ۲۷ ماه مه (۶ خرداد) با آغاز عملیاتی موسوم به «پنچه» در شمال عراق، به دنبال پاکسازی این مناطق از عناصر «پ. ک. ک» است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha