۱۵ آذر ۱۳۹۸، ۸:۱۶
کد خبر: 83580984
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹.۴ میلیارد دلار فروش در «دوشنبه سایبری»

۱۵ آذر ۱۳۹۸، ۸:۱۶
کد خبر: 83580984
۹.۴ میلیارد دلار فروش در «دوشنبه سایبری»

تهران- ایرنا- میزان کل خرده فروشی آنلاین در تعطیلات عید شکرگزاری ۲۸.۴ میلیارد دلار بوده که از این میزان ۹.۴ میلیارد دلار قفط به دوشنبه سایبری تعلق داشته است.

عطش خرید فقط مخصوص به «جمعه سیاه» یا همان بلک‌فرایدی نیست. حالا چند سالی است که دوشنبه سایبری نیز به آن اضافه شده است. این عبارت در سال ۲۰۰۵ توسط مرکز ملی خرده‌فروشی آمریکا ساخته شد اما در سال‌های اخیر، استقبال از آن گسترده شده است.

ماجرا از این قرار است که اولین دوشنبه بعد از جشن شکرگزاری و جمعه سیاه به عنوان دوشنبه سایبری نام‌گذاری شده که فروشندگان به صورت آنلاین تخفیف‌های عجیب‌وغریب روی محصولات‌شان می‌گذارند.

از همان سال ۲۰۰۵، این اصطلاح به یک اصطلاح بازاریابی بین‌المللی تبدیل شد که خرده‌فروشان آنلاین در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌دهند.

میزان خرید در این روز هر سال گسترده‌تر می‌شود و امسال به رکورد ۹.۴ میلیارد دلاری رسید. بر اساس تحلیل‌ شرکت Adobe، میزان کل خرده فروشی آنلاین در تعطیلات عید شکرگزاری ۲۸.۴ میلیارد دلار بوده که از این میزان ۹.۴ میلیارد دلار قفط به دوشنبه سایبری تعلق داشته است. بر اساس این آمار، ۸۰ وب‌سایت از ۱۰۰ وب‌سایت بزرگ خرده‌فروشی در آمریکا، یک تریلیون بازدید داشته‌اند.  

پایگاه داده‌پردازی استاتیستا می‌نویسد: «این بزرگترین میزان فروش آنلاین در کل تاریخ آمریکاست؛ همچنین اولین باری است که فروش گوشی‌های هوشمند از ۳ میلیارد دلار عبور کرد.»

دیگر گزارش‌های شرکت Adobe روایت می‌کند که یکی از اصلی‌ترین دلایل خریداران برای خرید در دوشنبه سایبری، عدم درگیری و فراغت از شلوغی جمعه سیاه است. یک سوم از خریداران آنلاین سهولت مقایسه قیمت محصولات مختلف را دلیل اصلی خرید در این دوشنبه می‌دانند و ۴۰ درصد نیز گفته‌اند که راحتی خرید در ۲۴ ساعت شبانه‌روز برای آن‌ها اولویت اصلی است.  

تب این خریدها در ایران نیز به واسطه صفحه‌های اینستاگرامی و کانال‌های تلگرامی داغ است. نه تنها خرده‌فروشی‌های داخلی به بهانه این روز روی اجناس‌شان تخفیف می‌گذارند بلکه برخی نیز با واسطه اقدام به خرید و فروش کالا از سایت‌های خارجی می‌کنند.

زن جوانی که در صفحه تجاری اینستاگرامش فروش‌ دوشنبه‌ سایبری را پوشش می‌دهد، می‌گوید: «من روی هر لیر، ۶۵۰ تومان کارمزد می‌گذارم. در استانبول زندگی می‌کنم و مشتری‌هایم هر سفارشی داشته باشند از سایت‌های برندها لینکش را برایم می‌فرستند. من هم می‌خرم و بعد به ایران ارسال می‌کنم. هزینه‌های باربری و ... تا ایران را هم روی همان ۶۵۰ تومان اضافه حساب کرده‌ام. هم برای من سود خوبی دارد و هم مشتری‌ها.»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha