ترویج فرهنگ نهال کاری نیازمند مشارکت عمومی است

زاهدان - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خاش سیستان و بلوچستان گفت: برای ترویج فرهنگ نهال کاری و کمک به توسعه فضای سبز مشارکت اقشار جامعه و احساس تکلیف همگان برای کاشت درخت ضروری است.

عبدالله ناروئی در حاشیه مراسم غرس نهال در اطراف مقر پلیس راه خاش به خبرنگار ایرنا بیان کرد: با توجه به تغییر اقلیم و وقوع خشکسالی ها در استان سیستان و بلوچستان از جمله شهرستان خاش مشارکت دادن مردم برای غرس نهال و تلاش برای حفظ گونه‌های جنگلی و مراتع اجتناب ناپذیر است.
وی افزود: اجرای طرح پویش ملی نهال کاری همگانی برای ایران سرسبز گامی مهم برای با نشاط سازی مناطق شهری و روستایی محسوب می‌شود.
ناروئی ادامه داد: ایجاد و توسعه بوستان‌های روستایی و تولید و توزیع نهال رایگان از برنامه‌های در دست اقدام اداره منابع طبیعی خاش است تا کاشت نهال و حفظ فضای سبز و منابع طبیعی در هفته درختکاری و ایام پایانی سال بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
فرماندار خاش نیز گفت: همکاری اقشار مختلف مردم و ادارات برای کاشت نهال در سطح این شهرستان به عنوان الگو مطرح بوده و بایستی در جامعه فرهنگ درختکاری نهادینه شود.

صاحب‌گل صالحی از مردم شهرستان خاش درخواست کرد برای توسعه فضای سبز و گسترش منابع طبیعی در کاشت نهال و حفظ منابع موجود بیش از پیش تلاش کنند.
به همت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و با همکاری امدادگران جمعیت هلال احمر و با حضور فرماندار و مدیران دستگاههای اجرائی افزون بر ۲۰۰ اصله نهال در زمین‌های محدوده مقر پلیس راه محور خاش- زاهدان غرس شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha