هشتمین همایش کریمه‌اهل بیت(س) در بندرعباس برگزار می‌شود

بندرعباس- ایرنا- هشتمین همایش کریمه اهل بیت(س) شنبه شب ۱۶ آذر در سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران بندرعباس برگزار می‌شود.

این همایش از هفت سال پیش تاکنون به صورت مستمر همراه با پیام مراجع عظام تقلید، حضور شخصیت‌های برجسته کشوری، مسوولان استانی و قشرهای مختلف مردمی به ویژه اعضای کانون‌های مساجد و هیات‌های مذهبی در راستای معرفی هرچه بیشتر شخصیت این حضرت معصومه(س) و سیره آن بزرگوار به ویژه در حوزه ولایت‌پذیری در بندرعباس برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان گفت: در این همایش آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران و حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس از سخنرانان هشتمین همایش کریمه اهل بیت هستند.

حجت الاسلام احمد پهلوانی روز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این همایش که همزمان با سالروز وفات آن حضرت برگزار می‌شود، از خانواده‌های شهیدانی که در رابطه با ترویج سیره اهل بیت(ع) فعالیت می‌کنند و هم‌چنین ۳ نفر از بانوانی که مدیریت موکب‌های ایام اربعین امسال را برعهده داشتند، تجلیل خواهد شد.

هفتمین همایش کریمه اهل بیت(ع) در بندرعباس نیز ۲۷ آذر سال گذشته با قرائت پیام آیت‌الله العظمی نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در حسینیه ثارلله برگزار شد و «سوفیا کاسترو» مبلغه عرصه دین از کشور آرژانتین در آن به ایراد سخنرانی پرداخت.

حضرت فاطمه معصومه(س) در روز اول ذی‌القعده سال ۱۷۳ هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود؛ آن حضرت در خاندانی که سرچشمه علم، تقوا و فضایل اخلاقی بود، پرورش یافت؛ پس از آن که پدر بزرگوارش امام موسی کاظم(ع) به شهادت رسید از محضر برادر بزرگوارش امام رضا(ع) بهره برد.

طاهره (پاکیزه)، حمیده (ستوده)، بِره (نیکوکار)، رشیده (حد یافته)، تقیه (پرهیزگار)، رضیه (خشنود از خدا)، مرضیه (مورد رضایت خدا)، سیده صدیقه (بانوی بسیار راستگو)، سیده رضیه مرضیه (بانوی خشنود خدا و مورد رضای او)، سیده نساء العالمین (سرور زنان عالم)، محدثه و عابده از لقب‌های ایشان می باشد.

لقب معصومه از سوی امام رضا(ع) به این بانوی والامقام اسلام داده شده است، علامه مجلسی در این باره می گوید: امام هشتم شیعیان در جایی فرمودند که؛ «هرکس معصومه را در قم زیارت کند، مانند کسی است که مرا زیارت کرده است».

پس از ورود امام رضا(ع) در سال ۲۰۰ هجری قمری به خراسان، حضرت معصومه(س) پس از یک سال، برای دیدار برادر به همراه کاروانی از شهر مدینه به سمت ایران حرکت کرد و در ۲۳ ربیع الاول وارد قم شد.

آن حضرت در این شهر مورد استقبال عده بسیاری از مردم مشتاق و شیفته اهل بیت(ع) قرار گرفت.

حضرت معصومه(س) بعد از ۱۷ روز اقامت در منزل موسی ابن خزرج که به «بیت‌النور» شهرت یافت، در ۱۰ ربیع الثانی سال ۲۰۱ هجری قمری دیده از جهان فرو بست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha