۱۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۴۶
کد خبرنگار: 1100
کد خبر: 83583054
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شیراز: افراد متخصص و تاثیرگذار را برای مجلس انتخاب کنیم

شیراز-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با بیان اینکه بررسی دوره‌های مختلف مجلس نشان می دهد استان فارس چهره‌های تاثیرگذار در مجلس کم داشته گفت: باید تلاش کنیم تا در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افراد متخصص، متعهد تاثیرگذار به مجلس راه یابند.

آیت الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شیراز با اشاره به روند نام نویسی داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: جمعی وارد این عرصه شدند، اینکه جمعی احساس وظیفه سیاسی یا دینی برای حضور در انتخابات کردند ارزشمند و مبارک است اما مهمتر از آن احساس وظیفه ای است که مردم باید در انتخاب نمایندگان داشته باشند.

وی ادامه داد: بسیاری از امور شهر، استان و کشورمان به رای، نظر و موضع گیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی مربوط است، کسی که وارد مجلس می شود اگر دلش برای ملت سوخته باشد نتیجه کار او عاید ملت می شود.

وی ادامه داد: اگر خوب انتخاب کردیم نتیجه انتخاب به نفع مردم خواهد بود و اگر بد انتخاب کردیم دود آن در چشم خودمان می رود لذا از هم اکنون باید مردم بررسی لازم را نسبت به داوطلبان داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: هیچ کدام از غیب خبر نداریم و از دل افراد نیز کسی خبر ندارد و باید از درگاه خداوند متعال بخواهیم تا فرد شایسته ای به مجلس ورود پیدا کند. مردم باید گذشته فرد را بررسی کنند و نسبت به عملکرد او برای رای دادن اقدام کنند.

وی ادامه داد: بررسی داوطلبان انتخابات مجلس از نظر تخصص نیز مهم است چرا که کار مجلس شورای اسلامی قانونگذاری است و باید کسی را انتخاب کنیم که متخصص متعهد باشد.با مرور دوره های مختلف حضور نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی به نظر می رسد ما چهره های تاثیرگذار در مجلس کم داشته ایم در حالی که ادعا داریم مهد فرهنگ ایران فارس است.

آیت الله دژکام افزود: باید کسانی به مجلس شورای اسلامی بفرستیم که دیگران بگویند نمی توانیم نظر او را نادیده بگیریم و بتواند در جایگاه هیات رییسه و ریاست کمیسیون ها قرار بگیرد. باید تلاش کنیم جایگاه فارس در سیستم قانونگذاری ارتقا یابد؛ کسانی در فارس داریم که می توانند مایه سربلندی استان شوند.

وی اضافه کرد: هر جریان سیاسی و فکری باید نخبگان خود را به میدان بفرستد و مردم باید از افرادی که در ارایه لیست های انتخاباتی نقش دارند مطالبه گری کنند تا بهترین ها وارد مجلس شوند.هیچ لیست انتخاباتی، لیست بنده نیست و من در این خصوص نظری نمی دهم، مردم می خواهند انتخاب کنند و باید بگذاریم آزادانه فکر کنند و رای دهند.

دانشجو موتور محرک جامعه 

آیت الله دژکام در ادامه با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو افزود: دانشجویان به عنوان یکی از موتورهای حرکت جامعه هستند. جوانان بافکر و فعال هستند،انرژی این ها وقتی در تمامی مسایل وارد شود موتور محرکی برای حرکت است.

وی با گرامیداشت روز دانشجو برای تمامی دانشجویان که آینده کشور در دست آنان است آرزوی موفقیت کرد و گفت: دانشجو باید عدالت خواه، آرمان خواه، ضد استکبار و ضد استبداد باشد و در هر شکلی که استکبار و بی عدالتی را می بیند حق دارد اعتراض کند و باید قدرت مطالبه گری و تصمیم سازی برای دانشجویان فراهم شود.

آیت الله دژکام افزود: ما از این امکان بسیار ارزشمند کشور که جمعیت انبوه دانشجویی داریم حسن استفاده را کنیم تا ایران اسلامی هر روز پیشرفت کند و هر روز گام های بلندی برداشته شود.

گرامی داشت یاد شهید دستغیب 

امام جمعه شیراز در ادامه با اشاره به ۲۰ آذرماه سالروز شهادت آیت الله سید عبدالحسین دستغیب گفت: بدن شهید دستغیب تکه تکه شد تا انقلاب اسلامی باقی بماند.  شهید دستغیب مثل شهید بهشتی مظلوم بود برای اینکه در زمان حیاتش انوع تهمت ها و افتراها به او زده شد اما او بخاطر خدا صبر کرد.

وی ادامه داد: امروز نیز دشمنان به دنبال آن هستند تا کسانی که از انقلاب اسلامی دفاع می کنند و پای نظام ایستاده اند را به هر شکلی حذف کنند، یا آن ها را بکشند یا آن ها را ترور شخصیتی کنند.در زمان شهید دستغیب و شهید بهشتی این همه ابزار برای شایعه پراکنی نبود که الان وجود دارد البته کسانی که مورد حمله دشمن قرار می گیرند باید حواسشان باشد و دنبال مسیر انقلاب اسلامی باشند.

آیت الله دژکام افزود: یک جنگی در نهایت جنگ روانی و تبلیغاتی وجود دارد و آن جنگ شناختی است که باید به آن توجه کنیم. دشمنان ما روی نسل جوان   کار می کنند برای اینکه شناخت آنان را نسبت به مسایل تغییر دهند که باید تلاش کنیم تا نسل جدید بداند چه چیزی خوب و چه چیزی بد است.

صبر و تقویت ایمان 

امام جمعه شیراز در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی جمعه شیراز هم گفت: از جمله مسایل در باب ایمان، ارتباط انسان با صبر است، انسان می تواند صبور یا کم صبر باشد.انسان می تواند شکیبا یا ناشکیب باشد، هر انسانی این اختیار را به خود داده که در مسایل زندگی چگونه رفتار کند اما اگر صبر و شکیبایی پیشه کرد ایمان او تقویت می شود و مزد جاویدان می گیرد.

وی ادامه داد: در بحث مسایل سیاسی و انقلابی رهبر معظم انقلاب مکرر تاکید دارند می توانیم مقاومت کنیم و می توانیم سازش کنیم، اگر مقاومت کنیم عزت دنیا و آخرت داریم، اگر سازش کنیم ذلیل می شویم. مسایل خانوادگی، اجتماعی و سیاسی هم با صبر حل می شود و اگر صبر نداشته باشیم همه چیز بهم می‌ریزد.

آیت الله دژکام اظهار کرد: تحولات اجتماعی، تحولات زمان بر  است، انقلاب کرده ایم و گفته ایم می خواهیم دنیا را تغییر دهیم باید برای تحقق این اقدام صبر کنیم و این صبر نتیجه می دهد. مردم ایران در مقابل تحریم ترامپ و امریکا صبر می کنند، گاهی ممکن است فشار به مردم بیاید اما راه حل مقابله با این موضوع صبر است و نتیجه این صبر عزتمندی ایران در دنیا خواهد بود.