نورعلی عباسپور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش و پرورش ایرنا اظهارداشت: افزایش و کاهش قیمت سرویس مدارس در اختیار آموزش و پرورش نبوده و در اختیار شورای شهر است. البته تامین خودرو و راننده و مراقب با وزارت کشور است.
وی افزود: در هر استانی کارگروه ماده ۱۸ وجود دارد که آموزش و پرورش استان میتواند تنها پیشنهادی را در خصوص این مبلغ ارائه دهد و از مراجع قانونی این امر را مطالبه کند که در تهران شورای شهر مسوول این امر است.
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در توزیع مبالغ بین پیمانکاران و رانندهها کار کمی سخت شده و نارضایتی را برای آنها در پی داشته که باید تسهیلی در این خصوص صورت گیرد.
عباسپور همچنین گفت: مصوب شده تا ۷۵ درصد سهم این مبالغ در تهران به رانندهها تعلق گیرد و ۲۵ درصد باقی مانده سهم پیمانکاران و عوامل اجرایی، نظارت و فعالیتهای فرهنگی باشد.
وی یادآور شد: در شهر تهران در پی این نارضایتی که بین پیمانکار و راننده ایجاد شده و مکاتباتی که صورت گرفته، پیشنهادی مطرح شد تا در کارگروه ماده ۱۸ سهمی برای مبلغ بالاتر که ۶ ونیم درصد بوده و مربوط به عوامل اجرایی و فعالیتهای نظارتی است را حدود ۲ درصد کم کرده و به سهم پیمانکاران اضافه کنند.
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان این که در این طرح فشاری به خانوادهها تحمیل نمی شود، خاطرنشان کرد: این پیشنهاد شامل سرویسهای آزاد نشده است و آموزش و پرورش نظارتی بر سرویسهای آزاد ندارد و آنها را غیر قانونی میداند.
محسن حاجیمیرزایی وزیر آموزش و پرورش پیش از این در حاشیه مراسم افتتاح یک مجتمع آموزشی رفاهی در منطقه پنج تهران به خبرنگاران رسانه ها گفت: سهم بنزین در سرویس و هزینهها خیلی بالا نیست و با سهمیهای که در نظر گرفته شده نیاز به افزایش قیمت نبوده و سرویسهای مدارس مجاز به افزایش قیمت نیستند و مسئولان آن را کنترل میکنند.
همزمان با اظهارات حاجیمیرزایی، شهربانو امانی عضو کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران در گفت و گویی با بیان این که رانندگان سرویس مدارس در حال حاضر مجوز افزایش هزینه سرویس را ندارند، اظهارداشت: البته باید توجه داشت که دیر یا زود نرخ کرایهها از جمله قیمت سرویس مدارس افزایش مییابد.
نظر شما