۱۵۱ نفر داوطلب نمایندگی مجلس در استان سمنان شدند

سمنان- ایرنا- رییس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: ۱۵۱ نفر تا پایان ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه روز پایانی مهلت قانونی ثبت‌نام داوطلبی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان سمنان ثبت‌نام خود را انجام دادند.

حبیب‌الله خجسته‌پور شامگاه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در پایان ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۴۸ نفر آقا و چهار نفر خانم در حوزه انتخابی سمنان، مهدیشهر و سرخه و ۱۶ نفر آقا و چهار نفر خانم در حوزه انتخابی گرمسار و آرادان اقدام به ثبت‌نام کردند.

وی بیان کرد:  ۴۱ نفر آقا و هشت نفر خانم در حوزه انتخابی شاهرود و میامی و ۲۷ نفر آقا و سه نفر خانم نیز در حوزه انتخابی دامغان ثبت نام کردند.

خجسته‌پور ادامه داد: از مجموع کل داوطلبان ثبت نامی ۱۲۵ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۶ نفر دارای مدرک حوزوی و ۲۰ نفر دارای مدرک تحصیلی دکترا بودند.

رییس ستاد انتخابات استان سمنان با اشاره به بازه سنی داوطلبان حضور در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در میان داوطلبان ثبت نامی در استان سمنان، ۴۱ نفر در بازه سنی ۳۰ تا ۳۵ سال، ۲۶ نفر در بازه سنی ۳۶ تا ۴۰ سال، ۱۶ نفر در بازه سنی ۴۱ تا ۴۵ سال، ۲۳ نفر در بازه سنی ۴۶ تا ۵۰ سال، ۱۵ نفر در بازه سنی ۵۱ تا ۵۵ سال، ۲۱ نفر در بازه سنی ۵۶ تا ۶۰ سال، ۶ نفر در بازه سنی ۶۱ تا ۶۵ سال، ۲ نفر  در بازه سنی ۶۶ تا ۷۰ و نیز یک نفر در بازه سنی ۷۱ تا ۷۵ هستند.

در ۶ روز ابتدایی ثبت‌نام حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان سمنان ۹۴ داوطلب و در روز پایانی نیز ۵۷ نفر ثبت‌نام کردند.

 ۸۷ درصد داوطلبان حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان مرد و بقیه زن هستند.

داوطلبان ثبت نام در انتخابات مجلس می‌توانستند با ارائه مدارک لازم از ۱۰ تا ۱۶ آذر ماه در مراکز تعیین شده در فرمانداری‌ها، وزارت کشور و یا نمایندگی‌های سیاسی ایران در سایر کشورها ثبت نام کنند.

استان سمنان با جمعیت ۷۰۲ هزار نفری چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.