۱۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۰۱
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 83586190
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توافق صندوق بین‌المللی پول با اوکراین برای واگذاری وام ۵.۵ میلیارد دلاری

مسکو – ایرنا – رئیس صندوق بین‌المللی پول از توافق این صندوق با اوکراین برای واگذاری وام ۵.۵ میلیارد دلاری به این کشور خبر داد.

رسانه‌های روسی ازجمله خبرگزاری‌های تاس و ریانووستی امروز (یکشنبه) به نقل از «کریستینا گئورگیوا» رئیس صندوق بین المللی پول به توافق این صندوق با اوکراین برای دادن وام ۵.۵ میلیارد دلاری اشاره کردند.
رئیس صندوق بین‌المللی پول خاطرنشان کرد که با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین گفت وگو کرده است.
وی از اینکه همکاری اوکراین و صندوق بین المللی به کسب توافق جدید سه ساله برای واگذاری وام ۵.۵ میلیارد دلاری انجامیده است، ابراز خرسندی کرد.
 گفتنی است اوکراین و صندوق بین المللی مذاکرات طولانی برای دادن وام جدید به این کشور برگزار کردند.
صندوق بین المللی پول اجرای اصلاحات در ساختار مبارزه با فساد مالی در اوکراین و افزایش بهای گاز برای مصارف داخلی این کشور را شرایط برای واگذاری وام جدید اعلام کرده بود. 
گفتنی است، صندوق بین المللی پول پنج سال پیش برنامه ای را برای ارایه تسهیلات به ارزش ۱۷میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار به اوکراین تایید کرد.
اوکراین در چهار نوبت  ۸.۷ میلیارد دلار وام از صندوق بین المللی پول دریافت کرد..
از دو سال پیش تاکنون صندوق بین المللی پول از واگذاری وام یک میلیارد دلاری به اوکراین خودداری کرده است.
مسئولان اوکراین اعلام کرده اند که دولت این کشور برای اجرای اصلاحات، توسعه اقتصاد و خروج از بحران به ۴۰ میلیارد دلار تسهیلات نیاز دارد.
اوکراین در شرایط اقتصادی دشواری قرار دارد و بر اثر جنگ داخلی در سال های اخیر تولیدات صنعتی آن نسبت به دوره پیش از سال ۲۰۱۴ به شدت کاهش یافته است و بدهی خارجی این کشور به بیش از ۸۵ میلیارد دلار رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha