سامانه پوشش اجباری بیمه سلامت با نظارت مستمر حفاظت می‌شود

تهران- ایرنا- مدیرکل حراست سازمان بیمه سلامت گفت: برای حفظ اطلاعات و اجرای امن طرح پوشش اجباری بیمه سلامت، نیازمند گروهی بودیم که از این طرح ملی در برابر حمله‌های اینترنتی صیانت کند. دراین راستا از چند ماه قبل، گروهی تشکیل شد تا از اطلاعات ذخیره شده در سامانه پوشش اجباری بیمه سلامت به درستی حفاظت کند.

به گزارش سازمان بیمه سلامت،  محمد منتقمی راد روز یکشنبه درباره حفاظت از اطلاعات ثبت شده در سامانه پوشش اجباری بیمه سلامت افزود: با انجام این اقدام، موفق شدیم که شرایط امنی را برای حفاظت از اطلاعات افراد در سامانه پوشش اجباری بیمه سلامت ایجاد کنیم و تاکنون هیچ گونه حمله اینترنتی و مشکلی برای این سامانه ایجاد نشده است.

وی ادامه داد: اهمیت این موضوع وقتی بیشتر درک می شود که بدانیم سنگ بنا و اساس سازمان بیمه سلامت در سال‌های اخیر بر اقدامات و فرآیندهای الکترونیکی گذاشته شده و در حال حرکت به سمت الکترونیکی شدن همه فرآیندها هستیم. در نتیجه وقتی همه اطلاعات در یک نرم افزار قرار می‌گیرد، باید از آن محافظت و صیانت کرد تا اطلاعاتَ فردی افراد افشا نشود.

مدیرکل حراست سازمان بیمه سلامت بیان کرد: البته شرایط حفاظت در فناوری اطلاعات، نیازمند نظارت مستمر است و تا وقتی که این طرح ادامه دارد باید نظارت‌های کامل ادامه داشته باشد تا مشکلی ایجاد نشود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha