۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۳۴
کد خبر: 83588646
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ارتش عراق معترضان را به همکاری با نیروهای امنیتی در تظاهرات دعوت کرد

بغداد – ایرنا – رییس ستاد ارتش عراق خواستار حفظ اعتراضات اجتماعی مسالمت آمیز امروز (سه شنبه) در شهر بغداد پایتخت عراق شد.

سپهبد ستاد «عثمان الغانمی» در اظهاراتی به مناسبت سالروز اعلام پیروزی بر گروه تروریستی داعش در دهم دسامبر ۲۰۱۷ میلادی با اعلام این درخواست گفت که از تظاهر کنندگان می خواهد که امروز راه را بر تخریبگران ببندند که می خواهند فضای تظاهرات را خدشه دار کنند.
وی خواستار همکاری بین تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی در تظاهرات امروز شد و گفت که نیروهای امنیتی عراق بدون حمل سلاح از تظاهرکنندگان حفاظت می کنند و این نشانه اعتماد بالای نیروهای امنیتی به معترضان است.
رییس ستاد ارتش عراق تاکید کرد: همکاری بین تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی، توطئه فرصت طلبان و دعوت کنندگان به تحریک، خشونت و آتش زدن دارایی های عمومی و خصوصی را ناکام می کند.  
سپهبد ستاد الغانمی گفت: نیروهای امنیتی و ارتش عراق طبق قانون اساسی برای حفاظت از مطالبات مشروع تظاهرکنندگان در صحنه حضور دارند.
رییس ستاد ارتش عراق از کشته شدن تعدادی از نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان در ناآرامی های هفته های اخیر ابراز تاسف و برای مجروحان شفای عاجل آرزو کرد.
وی همچنین به مناسبت سالروز اعلام پیروزی بر داعش افزود که عراق با پایداری ملت و شجاعت نیروهای مسلح و خون شهیدان و زخمی ها در شرایط سخت و دشوار توانست ماموریت مهم و خطیری را انجام دهد و پیروزی بزرگ و افتخار آمیزی در برابر گروه تروریستی انجام دهد.
بغداد پایتخت عراق قرار است امروز شاهد یکی از بزرگ ترین اعتراضات اجتماعی باشد که گفته می شود قرار است از دیگر استان های عراق در تظاهرات امروز بغداد شرکت کنند.
نیروهای امنیتی عراق از بامداد امروز تدابیر امنیتی ویژه ای را در طول مسیرهای منتهی به میدان تحریر ایجاد کرده اند.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha