۲۱ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۵
کد خبرنگار: 951
کد خبر: 83588663
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیاز ۵۰ میلیارد ریالی ایل‌راه‌های سمنان برای بازسازی

سمنان- ایرنا- مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: بازسازی ایل راه‌های استان در مناطق قشلاقی و ییلاقی ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیازمند است.

مراد خادم روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در ۲ سال گذشته بیش از چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر از ایل‌راه‌های استان سمنان به دلیل جاری شدن سیلاب تخریب شد که با اعتبارهای قطره چکانی نمی‌توان این جاده را بازسازی کرد.

وی خاطر نشان کرد: اکنون تردد عشایر از ایل‌راه‌های استان سمنان به دلیل جاری‌شدن سیلاب در روزهای گذشته به سختی انجام می‌شود که با تزریق به موقع اعتبار می‌توان برای رفع مشکلات زیرساختی در این بخش اقدام کرد.

مدیرکل امورعشایری استان سمنان گفت: در کوچ عشایر استان از مناطق ییلاقی به مناطق قشلاقی بیش از ۹۰ درصد از عشایر و دام‌های سبک به مناطق گرمسیری تردد کردند.

خادم ادامه داد: ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر ایل‌راه عشایری در بخش قشلاقی وجود دارد که در بارش‌های شدید باران و جاری شدن سیلاب امسال خسارت قابل توجهی دید.

وی تصریح کرد: یکی از چالش‌های جدی برای تردد  عشایر در استان فقدان میان‌بند است و عشایر سمنان بدون توقفگاه در کمترین زمان ممکن باید از مناطق ییلاقی به قشلاقی کوچ کنند.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: عشایر به عنوان پرچمداران اقتصاد مقاومتی باید همواره مورد توجه مسوولان باشند و با رفع مشکلات زیرساختی می‌توان برای توسعه کشور گام برداشت.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می‌شوند، این عشایر که هشت و ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‌دهند، بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار رأس دام سبک و چهار هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین دارند و سالانه ۹ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تولید می‌کنند.

اخبار مرتبط