۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۰
کد خبر: 83588711
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تدابیر امنیتی و فراخوان حفظ آرامش در بغداد

۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۰
کد خبر: 83588711
تدابیر امنیتی و فراخوان حفظ آرامش در بغداد

بغداد - ایرنا - در آستانه تظاهرات احتمالی امروز (سه شنبه)، همزمان تدابیر امنیتی در بغداد و فراخوان های عمومی برای حفظ آرامش معترضان، تشدید شده است.

پلیس و دیگر نیروهای مسلح عراق در شعاع چند صد متری محل اعتراضات مردمی در میدان تحریر با ایجاد ایست های بازرسی، تدابیر سختگیرانه ای برای ورود به منطقه تظاهرات ایجاد کرده اند.

ایست های امنیتی به طور ویژه بر روی بازرسی موتورهای سه چرخه هندی موسوم به «تک تک» که به عنوان یکی از مهمترین وسایل نقلیه در محل اعتراضات اجتماعی در بغداد شناخته می شوند، متمرکز شده اند.

پیشتر نیروهای امنیتی در برخی از این موتور سه چرخه ها، سلاح و بمب های دست ساز (کوکتل مولوتف) کشف و ضبط کرده بودند.

در بخش کرخ (قسمت غربی رودخانه دجله) تدابیر سختگیرانه در اطراف منطقه امنیتی سبز تشدید و سراسر این منطقه با دیوارهای سیمانی بلند احاطه شده است.

سه پل مرتبط به میدان تحریر (الجمهوریه، السنک، الاحرار) در بخش الرصافه (قسمت شرقی رودخانه دجله) با دیوارهای چند لایه سیمانی بسته شده تا مانع عبور تظاهرکنندگان به سمت غربی رودخانه دجله شوند.

همزمان تحرکات مردمی در داخل میدان تحریر برای حفظ اعتراضات مسالمت آمیز امروز (سه شنبه) آغاز شده است.

بخشی از تظاهرکنندگان میدان تحریر  در روزهای اخیر  از طریق بلندگوها و نصب بنرهای مختلف نسبت به خطر نفوذی هایی که در صدد به خشونت کشاندن اعتراضات امروز بغداد هستند، هشدار داده اند.

در شبکه های اجتماعی نیز  بسیاری از کاربران عراقی  بر ضرورت حفظ فضای آرامش در اعتراضات امروز تاکید کرده اند.

هشدار نسبت به گروه های نفوذی و آشوبگر و ضرورت دور کردن آنها از فضای اعتراضات مسالمت آمیز امروز، به این علت است که گزارش ها حاکیست برخی از نفوذی ها در صدد ایجاد درگیری با نیروهای امنیتی و عبور از پل ها و حمله به منطقه امنیتی سبز هستند.

جمعیت خواهان اعتراضات مسالمت آمیز نسبت به هرگونه عبور آشوبگران از پل های حدفاصل بین میدان تحریر و منطقه امنیتی سبز هشدار داده و گفته اند که اعتراضات مسالمت آمیز باید در همان میدان تحریر در بغداد ادامه یابد.

با وجود همه این پیشگیری ها و تدابیر امنیتی و همچنین فراخوان های دعوت به آرامش، همچنان نگرانی جدی از تبعات اعتراضات امروز وجود دارد.

«شیخ قیس الخزعلی» دبیر «عصائب اهل الحق» دیروز در سخنانی گفته بود که برخی درصدد انتقال هرج و مرج و ناامنی به بغداد از طریق اعتراضات هستند.

شهرهای مختلف عراق به ویژه پایتخت از نهم مهرماه مصادف با اول اکتبر صحنه اعتراضات مردمی است و تظاهرات همچنان ادامه دارد .

این اعتراضات تاکنون افزون بر کشته شدن صدها نفر با حمله برخی گروه های آشوبگر به مراکز عمومی و دولتی خسارت ها و زیان های هنگفتی به عراق تحمیل کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha