۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۴
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 83588956
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کیفیت آب شرب ۵۳ روستای آذربایجان‌غربی استاندارد شد

ارومیه - ایرنا - معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی گفت: با تجهیز منابع آبی ۵۳ روستای استان به لوازم پیشرفته، کیفیت آب شرب این روستاها استاندارد و مشکل تامین آب در آنها حل شد.

صابر خسروزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا اقداماتی نظیر نصب پکیج تصفیه در مجتمع‌های آبرسانی، خرید و نصب ۱۵ دستگاه پکیج تصفیه آب نقطه‌ای و حفر و تجهیز چاه جدید انجام شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن، در حال حاضر ۶۴ روستا در نقاط مختلف آذربایجان‌غربی با مشکل کیفیت پایین آب روبروست که برای حل این مشکل نیز یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: بخشی از این منابع آب روستایی با اعتبار دولتی و بخشی دیگر با واگذاری به بخش خصوصی استاندارد خواهد شد.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی ادامه داد: برای بهبود موقت کیفیت آب شرب این روستاها، برنامه‌های ویژه‌ای از جمله تامین آب از منابع همجوار با وضعیت مطلوب کیفی، اتصال به مجتمع‌های آبرسانی با کیفیت بهتر، حفر و تجهیز چاه‌های با کیفیت مناسب و کمیت پایدار و تامین آب شرب برخی روستاها از آب شهری در دستور کار قرار دارد.

خسروزاده گفت: در حال حاضر شاخص مطلوبیت میکروبی آب روستایی در آذربایجان‌غربی ۹۹.۶۹ درصد است که رقمی مناسب در کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: برای افزایش کیفیت آب شرب روستاهای آذربایجان‌غربی، یک‌هزار و ۴۸ سامانه کلرزنی مایع و گازی در سطح روستاهای استان فعال است.

به گزارش ایرنا آذربایجان‌غربی ۲ هزار و ۸۳۹ روستا دارد که از این تعداد، ۲ هزار و ۲۰۰ روستا بالای ۲۰ خانوار است و افزون بر یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر در آنها زندگی می‌کنند.

حدود ۲ هزار روستای پرجمعیت در آذربایجان‌غربی تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha