اصل بی‌طرفی و امانتداری مورد توجه مجریان انتخابات است

زنجان - ایرنا - رییس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: رویکرد این ستاد در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، تبیین و عملیاتی کردن راهبردهای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده که برای تحقق این مهم، ۲ اصل بی‌طرفی کامل و رعایت امانتداری مورد توجه مجریان انتخابات در استان است.

خدابخش مرادی نافچی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: رهبران انقلاب فرمودند: «میزان، رای ملت است» و «رای، حق‌الناس است» که ستاد انتخابات برای تحقق عملی این راهبردها، قانون را فصل‌الخطاب خود در برگزاری انتخابات می‌داند.

وی تصریح کرد: انتخابات به عنوان یک موضوع محوری در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی مورد عنایت قرار گرفته است.

مرادی نافچی با بیان اینکه انتخابات، چهار رکن دارد، خاطرنشان کرد: مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت، ارکان انتخابات هستند.

رییس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: از تمام ظرفیت‌های قانونی برای بسترسازی جهت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بهره‌گیری خواهد شد.

وی اظهار داشت: تدابیر و برنامه‌ریزی لازم برای حفظ، تامین و ارتقای امنیت عمومی جامعه اتخاذ شده و خوشبختانه زنجان با مجموعه تدابیر در شورای تامین و مشارکت مردم، یکی از استان‌های امن کشور است.

مرادی نافچی با بیان اینکه تمام طرح‌های امنیتی از سطح ستاد تا شعب اخذ رای، پیش‌بینی شده است، افزود: نکته مهم، تقویت و تبیین احساس امنیت در جامعه بوده که این احساس به تمام شهروندان منتقل شده است.

وی با بیان اینکه قانونمندی به سلامت انتخابات کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: به هیچ یک از افراد در دستگاه‌هایی که از منابع عمومی بهره‌مند هستند حق نخواهیم داد که از منابع علیه یا له داوطلبان استفاده کنند.

مرادی نافچی تصریح کرد: نظارت لازم در این زمینه، انجام شده و در صورت مشاهده، برخورد قانونی می‌شود.

رییس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به رکن رقابت در انتخابات، گفت: فضای قانونی در سطح کشور برای داوطلبان شرکت در انتخابات، فراهم و ثبت‌نام نیز در موعد مقرر انجام شده است.

وی اظهار داشت: داوطلبان طبق قانون و در فضایی سالم به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و هر کس مورد اقبال و نظر مردم قرار گیرد، محترم است.

مرادای نافچی، آمار نهایی داوطلبان استان زنجان را ۲۳۱ نفر خواند و خاطرنشان کرد: ۱۳۹ نفر از حوزه انتخابیه زنجان و طارم شامل ۱۲۳ آقا و ۱۶ خانم، ۳۰ نفر از حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه شامل ۲۷ آقا و ۳ خانم، ۳۹ نفر از حوزه انتخابیه خدابنده شامل ۳۷ آقا و ۲ خانم و ۲۳ نفر از حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود شامل ۲۱ آقا و ۲ خانم، داوطلبان نمایندگی مجلس هستند.

وی افزود: ۲۰۸ نفر از مجموع داوطلبان، آقا و ۲۳ نفر خانم هستند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دوم اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

استان زنجان پنج نماینده در مجلس دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha