۲۱ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۳
کد خبرنگار: 2089
کد خبر: 83591614
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: انحراف در بودجه شهرداری‌های سمنان قابل قبول نیست

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: انحراف در بودجه شهرداری‌های استان قابل قبول نیست و باید در این رابطه بررسی‌های لازم صورت گیرد.

علیرضا آشناگر روز پنجشنبه در جلسه پیگیری مصوبات توسعه مهدیشهر در سالن غدیر استانداری سمنان افزود: تفریغ بودجه شهرداری های استان تهیه شود و در صورتی که انحراف بودجه محرز شود، پرونده شهرداری مربوطه به تخلف اداری ارائه گردد.

وی بیان کرد: شهرداران باید بر مبنای قانون عمل کنند و اگر به بودجه عمل نشود، اقدامات سازنده و نتیجه‌بخش نیست.

استاندار سمنان تاکید کرد: اگر شهرداری در استان از انحراف قابل ملاحضه‌ای از بودجه داشت در تخلفات اداری توضیحات را ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه قانون در حوزه شهرداری‌ها کامل است، خاطرنشان کرد: شهرداران به قوانین موجود در شهرداری‌ها توجه و به آن‌ عمل کنند و خدمات را بر این اساس ارائه دهند.

وی، درآمدزایی شهرداری‌ها را مشروط بر تفکر بر این مسایل برشمرد و ادامه داد: شهرداران تنها بر دریافت کمک‌هایی دولتی متکی نباشند بلکه در مواردی که سبب درآمدزایی و ارزش افزوده در آینده می شود، متمرکز شوند.

آشناگر با بیان اینکه تعریض خیابان‌ها مبنای کارشناسی داشته باشد، تصریح کرد: خیابان‌ها، با حفظ کاربری و عرض، ساماندهی شود.

استاندار سمنان به ظرفیت مهدیشهر اشاره و اضافه کرد: اتخاذ تدابیر برای بهره‌مندی از فضاهای زیبای این شهرستان در درجه اول برای شهروندان و سپس برای هم استانی‌ها ضروری است.

آشناگر افزود: مسوولان از موثران مهدیشهر برای توسعه این شهرستان استفاده کنند.

وی ادامه داد: درآمد شهرداری از مردم است و از این طریق شهر اداره می شود، مردم هنگام مراجعه به  شهرداری باید رضایت داشته باشند.

وی با بیان اینکه امور فرهنگی سرمایه‌گذاری برای آینده است، گفت: شهرداری‌های استان ۱۰ درصد بودجه را به انجام امور فرهنگی و فرهنگ‌سازی در سطح شهر اختصاص دهند.

استاندار سمنان تاکید کرد: شهرداری‌های استان برای ایجاد نشاط و تفریح و ورزش کودکان باید زمین‌های بازی محلات را با هدف افزایش نشاط اجتماعی سامان‌دهی و تجهیز کنند.

جلسه پیگیری مصوبات توسعه شهرستان مهدیشهر با حضور منوچهر فخری معاون استاندار، عبدالرضا میقانی فرماندار شهرستان، شهرداران، اعضای شورای شهر  و جمعی از مسوولان دستگاه های اجرایی استانی و شهرستانی برگزار و در خصوص حریم شهر، تعریض خیابان امام مهدیشهر، هزینه کرد بودجه، احداث مجتمع مسکونی، هزینه انتقال شبکه آب و برق به آرامستان و احداث مخازن ذخیره آب شهرهای مهدیشهر بحث و تبادل نظر شد.

اخبار مرتبط