به گزارش روز یکشنبه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، صفا صبوریدیلمی با اشاره به رفع ۱۰ اشکال اساسی طرح اولیه احداث زیرگذر کوی نصر، در نتیجه اعمال ملاحظات مهندسی ارزش اظهارداشت: اجرای مسیر دسترسی بزرگراه شهید چمران به خیابان گیشا در طرح اولیه احداث زیرگذر کوی نصر به صورت یک خندق با عرض ۷ متر و عمق ۶ متر طراحی شده بود.
وی گفت: این طرح، نه تنها کیفیت زندگی در بلوکهای ساختمانی شمال این معبر را به شدت کاهش میداد بلکه به دلیل امتداد تا ابتدای کوچه دوم خیابان گیشا، تردد عابران پیاده در این نقطه را مختل میکرد.
صبوری افزود: در صورت اجرای مسیرهای دسترسی بزرگراه شهید چمران و زیرگذر کوی نصر به خیابان گیشا و همچنین دوربرگردان انتهای این معبر، پنج خط عبوری وارد ۲ خط عبوری می شد و برهم خوردن تعادل خطوط ترافیکی و احتمال بالای پس زدن ترافیک در مسیر زیرگذر از دیگر اشکالات اساسی در طرح اولیه بود.
معاون شهردار تهران یادآور شد: در طرح اصلاح شدهای که مبنای اجرای پروژه قرار گرفته است، علاوه بر اصلاح وضعیت دسترسی بزرگراه شهید چمران به خیابان گیشا، مسیر ورودی زیرگذر به این معبر حذف شده و ضمن طراحی یک دوربرگردان غیرهمسطح روبه روی بوستان گفتگو، یک مسیر دسترسی اصولی به خیابان گیشا تعریف شده است؛ عملیات اجرایی این پل دوربرگردان جنوب به جنوب، به زودی متعاقب تجهیز کارگاه آغاز خواهد شد.
وی گفت: اصلاحات اعمالشده در طرح احداث زیرگذر کوی نصر با موافقت پلیس راهور تهران بزرگ انجام شده است.
صبوری افزود: اجرای پروژه براساس طرح اولیه نه تنها کیفیت زندگی در خیابان گیشا را کاهش میداد بلکه به دلیل احتمال قطعی پس زدن ترافیک در مسیر زیرگذر تا بزرگراه های جلال آل احمد و شهید گمنام، بر مشکلات ترافیکی موجود در محل تقاطع میافزود.
معاون فنی و عمرانی شهردار تهران بیان کرد: امکان تردد زودتر از موعد بهرهبرداری در مسیر غرب به شرق زیرگذر کوی نصر، به ویژه در ساعات اوج تردد در حال بررسی است.
صبوری یادآور شد: شاید در چند روز آینده این مسیر برای یک بازه ۳ تا ۴ ساعته در طول شبانه روز باز شود تا علاوه بر مدیریت بهتر ترافیک، شهروندان تهرانی نیز شاهد بخشی از تلاشهای خدمتگزاران خود در معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران باشند.
نظر شما