۲۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۱۷
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83597468
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفت میلیارد ریال برای نوسازی تاسیسات بیمارستان مهاباد هزینه شد

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: هفت میلیارد ریال برای نوسازی و به‌روزرسانی آسانسورهای بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان هزینه شد.

امیر بهزاد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای ارایه خدمات مطلوب به بیماران و با توجه به قدمت بالای ۳۰ سال دستگاه‌های آسانسور بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد و بالا بودن هزینه تعمیرات و استهلاک بالای این دستگاه‌ها اقدام به تعویض کابین، موتور و استانداردسازی ۲ دستگاه آسانسور نفر بر و بیمار بر با هفت میلیارد ریال از محل اعتبارات تخصیص یافته وزارت بهداشت شده است.

وی ادامه داد: دستگاه آسانسور بیمار بر قبلی دارای ظرفیت یک‌هزار و ۲۰۰ کیلوگرم و دستگاه جدید دارای ظرفیت یک‌هزار و ۶۰۰ کیلوگرم با ۲۱ نفر سرنشین و دستگاه نفر بر با ۱۲ نفر سرنشین ظرفیت حداکثر یک‌هزار کیلوگرم را دارد.

وی اضافه کرد: علاوه بر نصب آسانسور و دریافت تاییدیه استاندارد، بازدید سالانه نیز از این آسانسورها انجام می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار داشت: اوایل تیرماه سال جاری نیز  ۱۷ میلیارد ریال از محل اعتبار هتلینگ بیمارستانی برای خرید چهار دستگاه دیگ بخار و ۲ دستگاه آسانسور بیماربر و نفربر برای این بیمارستان هزینه شده بود.

بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد یکی از بیمارستان های قدیمی آذربایجان‌غربی است که هم‌اکنون با چند برابر ظرفیت خود و با ۳۰۱ تخت فعال به شهروندان خدمات درمانی و پزشکی ارایه می‌کند.

این واحد بیمارستانی تنها بیمارستان مهاباد به شمار می‌رود که علاوه بر خدمات‌دهی به بیماران این شهرستان به دیگر بیماران شهرهای جنوبی استان نیز خدمات درمانی و پزشکی ارایه می‌کند.

سالانه بیش از ۱۹۰ هزار بیمار در بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد پذیرش می‌شوند.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای یک بیمارستان، ۶۷ خانه بهداشت روستایی، ۱۸ مرکز سلامت روستایی و شهری، ۱۱ پایگاه سلامت و بیش از ۲۰۰ مطب خصوصی دارای پروانه فعالیت است.

دولت تدبیر و امید، اقدامات گسترده‌ای در حوزه بهداشت و درمان آذربایجان غربی انجام داده، به گونه ای که این حوزه حساس با تدبیر کابینه اعتدال در ریل توسعه افتاده و شاخص‌های بهداشتی و درمانی دچار تحول شده است.

آذربایجان‌غربی با نگاه ویژه دولت مسیرهای توسعه بخش بهداشت و درمان را به سرعت طی کرده به طوری که در حال حاضر سرانه تخت‌های فعال بیمارستانی در این استان به متوسط کشوری رسیده است.

هم‌اکنون در این استان ۲ هزار و ۹۰۰ نفر پزشک عمومی و متخصص در ۳۲ واحد بیمارستانی مشغول فعالیت هستند و ۱۸۲ مرکز آزمایشگاهی و ۸۸ مرکز تصویربرداری در استان وجود دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha