۲۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۵۲
کد خبر: 83597946
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه دست‌انداز مهم در راهداری خراسان رضوی

۲۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۵۲
کد خبر: 83597946
سه دست‌انداز مهم در راهداری خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: سه چالش مهم در حوزه راهداری استان وجود دارد که در صورت تداوم هزینه‌های بسیار به این اداره کل تحمیل خواهد کرد.

ابراهیم نصری روز سه شنبه مصادف با روز ملی حمل و نقل و رانندگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور، هزینه نگهداری راه‌ها بطور میانگین تا چهار برابر افزایش یافته در حالی که تخصیص منابع مانند سال ۹۶ است لذا خرابی راه‌ها و کمبود علائم ایمنی به سال‌های بعد منتقل شده و هزینه‌ها را چند برابر کرده است که مهمترین چالش پیش رو عدم تناسب اعتبارات و هزینه‌ها در حوزه راهداری است.

وی فرسودگی ماشین‌آلات راهداری را از دیگر چالش‌های این حوزه عنوان کرد و ادامه داد: عدم نوسازی ناوگان راهداری به دلیل نبود تولید داخلی و عدم امکان واردات طی سال‌های گذشته میانگین عمر ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین را افزایش داده به گونه‌ای که قدرت مانور ناوگان در شرایط بحران کاهش یافته و هزینه نگهداری و مصرف سوخت این خودروها افزایش یافته است.

نصری به بازنشسته شدن تعدادی از کارکنان این اداره کل و افزایش حجم عملیات نگهداری راه‌ها اشاره کرد و گفت: مجوز جذب نیروی جدید صادر نشده و از طرفی به دلیل حاکمیتی بودن عملیات نگهداری و محدودیت منابع اعتباری، امکان واگذاری این عملیات به بخش خصوصی بطور کامل مقدور نیست لذا به خاطر عدم تناسب نیروی انسانی مجرب و متعهد راهداری با تعداد مورد نیاز، با مشکلات در این زمینه روبرو هستیم.

وی افزود: این استان با ۶ هزار و ۴۵۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی و هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و بالغ بر هفت هزار کیلومتر راه غیرآسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راه‌ها قرار دارد.

نصری ادامه داد: ثبت ۲۸۰ میلیون تردد سالانه در جاده‌های این استان اهمیت و توجه خاص به نگهداری راه‌ها در خراسان رضوی را دو چندان کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha