۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۸
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 83599390
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ابراز ناامیدی لاوروف از تغییر رویه اتحادیه اروپا مقابل روسیه

مسکو – ایرنا- وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: اتحادیه اروپا برای همکاریهای برابر و یکسان با روسیه آماده نیست.


سرگئی لاوروف روز چهارشنبه در گفت وگو با روزنامه رسمی راسیسکایا گازتا ارگان دولت روسیه گفت: روسیه و اتحادیه اروپا شرکای اقتصادی و بازرگانی و همسایگان بزرگ هستند که می توانند به صورت مستقل مسئولیت برای صلح و شکوفایی و امنیت این بخش از اوراسیا را برعهده داشته باشند.
به گفته لاوروف، در بروکسل (مقر اتحادیه اروپا) سعی دارند اروپا را به اروپای واقعی و بقیه کشورهای این قاره تقسیم کنند.
وی ادامه داد: در اصطلاحات لغت بروکسل اصطلاح اروپا سرانجام مترادف با اتحادیه اروپا شد. به گونه ای رفتار می شود که گویا اروپای واقعی وجود دارد که همانا اعضای اتحادیه اروپا هستند و بقیه کشورهای این قاره که باید تلاش کنند تا عنوان عالی اروپایی را کسب کنند. 
وزیر خارجه روسیه چنین رویکردی را بسیار اشتباه و ناقص خواند و افزود: این گونه رفتار به نفع طرح همگرایی اروپایی نیست.
وزیر خارجه روسیه با تاکید بر آمادگی کشورش برای ازسرگیری همکاریها با اتحادیه اروپا گفت که تغییر سران اتحادیه اروپا فرصت برای استارت و آغاز جدید در روابط با روسیه را فراهم آورد.
 لاوروف افزود: حداقل می توانیم به صورت جدی فکر کنیم که ما (روسیه و اتحادیه اروپا) برای یکدیگر در جهان متحول چه هستیم.
وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد که روسیه برای همکاریهای برابر و واقعبینانه با اتحادیه اروپا مطابق با منافع ملی خود و شرکای اروپایی آماده است.
لاوروف این را نیز گفت که حجم مبادلات بازرگانی میان روسیه و کشورهای عضو اتحادیه اروپا می بایست تا 500 میلیارد دلار افزایش بیابد. 
روابط روسیه و اتحادیه اروپا پس از حوادث اوکراین و روی کار آمدن دولت غرب گرا در کییف در سال 2014 دچار تنش های شدید شده است.
اتحادیه اروپا روسیه را متهم به دخالت در امور اوکراین و غصب کریمه کرده و همگام با آمریکا بسته های تحریمی علیه مسکو وضع کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha