داوطلبان جمعیت هلال احمر بدون هیچ چشمداشتی به مردم خدمت می‌کنند

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار قصرشیرین گفت: داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر بدون هیچ چشمداشتی با عشق و علاقه و در راستای کاهش و تسکین آلام بشری به مردم خدمت می‌کنند.

مرادعلی تاتار روز چهارشنبه در همایش تجلیل از داوطلبان جمعیت هلال احمر و خانواده های آنان در سرسرای غدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قصرشیرین، افزود: در جریان زلزله ۲ سال گذشته و همچنین در ابتدای امسال با وقوع سیل شاهد خلق صحنه های زیبایی از خدمت رسانی و فعالیت جوانان و امدادگران هلال احمر بودیم.

 او ادامه داد: همچنین داوطلبان و جوانان جمعیت هلال احمر در ایام اربعین امسال با بازگشایی مرز رسمی خسروی جلوه های  بی نظیری از عشق و محبت به اهل بیت (ع) و سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) را خلق کردند.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: جمعیت هلال احمر شهرستان قصرشیرین در راستای آموزش داوطلبان و جوانان این مجموعه قدم های ارزشمندی برداشته است.

تاتار، از کمک و توان شهرستان در راستای ایجاد پایگاه امداد و نجات جاده ای جمعیت هلال احمر در مسیر قصرشیرین به سرپل ذهاب خبرداد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه نیز گفت: داوطلبان جمعیت هلال احمر پرچمداران خدمت صادقانه و بی منت به مردم هستند که در بحران ها و عرصه های مختلف بی ادعا به مردم خدمت می کنند.

جهانگیر پور حسن افزود: امروز جامعه داوطلبان یک سرمایه ای است که دولت ها و ملت ها از این ظرفیت گرانقدر در راستای پیشبرد اهداف خود و خدمت رسانی به مردم استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه از ۴۰ بلای طبیعی و حوادث غیرمترقبه که در جهان وجود دارد ۴۰ درصد آن در محدود جغرافیایی کشور ما رخ می دهد، افزود: برای تسکین آلام بشری و همچنین ارایه آموزش های لازم برای مقابله با این حوادث و بلایا نیازمند مشارکت همگانی هستیم که در این زمینه بحث آموزش امداد و نجات را در دستور کار جمعیت هلال احمر داریم.

وی ادامه داد: شعار امسال جمعیت هلال احمر «همه مشارکت کنیم و داوطلب باشیم» در راستای حضور و مشارکت آگانه و فعالانه مردم است.

 معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: در جریان زلزله ۲ سال گذشته غرب کرمانشاه و همچنین در حادثه سیل امسال که عده ای از هم وطنانمان را از دست دادیم و بخشی از مردم نیز متضرر شدند،  جمعیت هلال احمر خدمات ارزنده ای ارایه کرد که در این زمینه همراهی و همدلی ملت ایران چشمگیر بود.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان قصرشیرین نیز گفت: امدادگران، جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر در ایام اربعین و همچنین بلایای طبیعی که در منطقه رخ داد بسیار خوب ظاهر شد.

داوود احمدی نژاد اظهار داشت: ارایه آموزش های امداد و نجات و توسعه آن، راه اندازی مجمع خیرین جمعیت هلال احمر برای بهره گیری از ظرفیت خیران در کمک رسانی به مردم و نیازمندان و ایجاد پایگاه امداد و نجات جاده ای در مسیر قصرشیرین به سرپل ذهاب از برنامه های در دست اجرای جمعیت هلال احمر قصرشیرین است.

                                                                                                                                       

در پایان از داوطلبان و اعضای افتخاری جمعیت هلال احمر و خانواده های آنان با اهدای لوح سپاس تجلیل و فرماندار قصرشیرین با دریافت لوح به پاس همکاری با این جمعیت به لباس جمعیت هلال احمر ملبس شد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت دارد.