ایران و روسیه بر هماهنگی اقدامات خود در خاورمیانه تاکید کردند

مسکو – ایرنا – سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو و معاون وزیر امور خارجه روسیه بر هماهنگی اقدامات خود در خاورمیانه و همکاری برای تداوم مذاکرات سوری آستانه تاکید کردند.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از وزارت خارجه روسیه، مهدی سنایی و میخاییل بوگدانف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و معاون وزیر خارجه این کشور در این دیدار ، درخصوص مسائل کلیدی دستور کار منطقه ای ازجمله وضعیت سوریه تبادل نظر کردند.
«در همین حال طرف های ایرانی و روسی بر تداوم هماهنگی اقدامات و تلاش ها برای کاهش تنش ها در منطقه خاورمیانه ازجمله در چارچوب مذاکرات آستانه برای حل مسائل سوریه تاکید کردند.»
روند آستانه شامل ایران، روسیه و ترکیه است و این سه کشور از دو سال پیش مذاکرات آستانه را برای حل و فصل کامل مسائل سوریه بدون مداخله خارجی در امور داخلی این کشور با تاکید بر مشارکت طرف‌های سوری شامل دولت این کشور و گروه‌های معارض آن پیش می‌برند.
چهاردهمین نشست  "آستانه" روز ۲۰ آذر ماه در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان برگزار شد و کشورهای ضامن صلح سوریه شامل ایران، روسیه و ترکیه با صدور بیانیه ای بار دیگر از حاکمیت ملی و یکپارچگی سوریه حمایت و مخالفت شدید خود را با تشکیل مناطق خودمختار در این کشور اعلام کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha