۲۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۳:۴۴
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 83601612
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکل آلودگی هوا با همفکری نخبگان و همت مسوولان رفع شود

ارومیه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با تاکید بر لزوم پیشگیری از تبدیل آلودگی هوا به بحران در استان گفت: این مشکل باید با همفکری نخبگان و همت مسوولان هرچه سریع‌تر رفع شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ارومیه افزود: مسوولان نباید اجازه دهند که موضوع آلودگی هوا به بحران تبدیل شود و باید وظایف خود را برای پیشگیری از این امر به خوبی انجام دهند.

وی اضافه کرد: وظیفه اصلی شوراهای اسلامی شهرها و شهرداری‌ها حفظ سلامت مردم در جامعه است و باید این وظیفه به‌خوبی و به صورت مستمر پیگیری شود.

وی بیان کرد: شهرداری و شورای شهر با استفاده از نظر نخبگان دانشگاهی، راه حل پیشگیری از آلودگی هوا را در دستور کار خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اصلاح نظام بانکداری در نظام جمهوری اسلامی جزء وظایف اصلی نمایندگان مجلس است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی گفت: همه مردم و مسوولان باید تلاش کنند تا مساله ربا از جامعه اسلامی ریشه‌کن شود.

وی با تبریک سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) افزود: همه انبیای الهی، معصوم و سفیران خداوند متعال برای هدایت بشریت بوده‌اند و حضرت عیسی نیز از جایگاه ویژه‌ای در بین مسلمانان برخوردار است.

وی همچنین موضوع بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی را یادآوری کرد و ادامه داد: شورای نگهبان باید وظیفه اصلی خود را در تایید صلاحیت افراد به درستی انجام داده و باید توجه داشته باشد، افرادی که فساد مالی، اخلاقی و مدیریتی دارند، نباید صلاحیت بگیرند.

امام جمعه ارومیه با تاکید بر اینکه در همه کشورها بررسی صلاحیت نمایندگان با دقت و حساسیت انجام می‌گیرد، اضافه کرد: تضعیف شورای نگهبان، تضعیف نظام اسلامی است و نباید اجازه این کار به افراد داده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی بیان کرد: شورای نگهبان نباید اجازه دهد پروژه نفوذ توسط برخی نمایندگان در کشور اجرایی شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها اجازه تعیین مصداق در انتخابات را ندارند و باید شاخصه‌های نمایندگان اصلح را برای مردم تبیین کنند، اظهار کرد: هدف اصلی دشمنان انقلاب، کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات است و همه ما باید مردم را به حضور پرشور توصیه کنیم.

وی تاکید کرد: بی‌تفاوتی در انتخابات وسوسه شیطان بوده و نمی‌توان در روز قیامت پاسخگوی قصور و غفلت در این موضوع شد.

به گزارش ایرنا، طی روزهای اخیر آلودگی هوا در بسیاری از شهرهای بزرگ کشور از جمله ارومیه موجب ناراحتی مردم، تعطیلی مدارس و بروز بیماری های مختلف در بین شهروندان شد؛ هرچند ادارات مسوول از جمله دانشگاه علوم پزشکی آماری در این خصوص ارائه نمی دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha