۱ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۰۹
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 83603351
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۱۸۱ کردستانی در آزمون سراسری قرآن و عترت ثبت‌نام کردند

سنندج - ایرنا - رییس کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: ۲ هزار و ۱۸۱ نفر از این استان برای شرکت در هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت ثبت‌نام کردند.

کامل گلباغی روز یکشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این آزمون در چهار گروه امتحانی و ۱۵ رشته برگزار می‌شود، اظهار داشت: یک هزار و ۷۱۹ نفر زن و ۴۶۲ نفر مرد در این استان برای حضور در این آزمون ثبت نام کردند.

وی اضافه کرد: از مجموع ثبت‌نام شدگان استان، ۲۰۱ نفر مربوط به شهرستان بانه، ۱۴۲ نفر شهرستان بیجار، ۲۲۰ نفر از سقز، ۷۷۴ نفر سنندج، ۲۷۰ نفر قروه و  ۶۰ نفر هم مربوط به شهرستان مریوان هستند.

گلباغی با اشاره به اینکه بیشترین ثبت‌نام شدگان استان مربوط به رشته حفظ قرآن کریم است، افزود: یک هزار و ۴۸۱ نفر در استان در رشته حفظ جزء سی‌ام قرآن در این دوره از آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.

مسوول دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی کردستان یادآور شد: شرکت در تمام رشته‌های آزمون برای همه داوطلبان مرد و زن بدون هرگونه محدودیت سنی، آزاد است.

گلباغی با اشاره به اینکه علاقمندان از ۲۵ آبان تا ۲۹ آذر فرصت داشتند در این آزمون نام‌نویسی کنند، گفت: ثبت نام فقط در گروه رشته‌های آموزش الکترونیکی تا ۱۵ دی امکان‌پذیر است البته آزمون بخش آموزش الکترونیکی شامل سبک زندگی و سیره ائمه معصوم(ع) و روخوانی قرآن کریم است.

هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و دانشگاه پیام نور و ستاد عالی هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و در رشته‌های ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل البیت، حفظ قرآن کریم، سبک زندگی و سیره معصومین علیه السلام و روخوانی قرآن کریم برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha